WMP bestanden in Geschiedenis IE

Status
Niet open voor verdere reacties.

baskos

Gebruiker
Lid geworden
30 dec 2003
Een vreemd verschijnsel: elk media-bestand dat ik open en afspeel met Windows Media Player 10 wordt opgenomen in de Geschiedenis van Internet Explorer. Is dit weer een Microsof-truc en hoe kan ik dit wijzigen cq. vermijden ?

In de Geschiedenis van Internet Explorer worden uitsluitend webadressen van bezochte websites opgenomen.

Op welke manier heb jij waar die afgespeelde bestanden aangetroffen?

Kun je een schermplaatje maken en hier plaatsen?

Boeing_737 zei:
In de Geschiedenis van Internet Explorer worden uitsluitend webadressen van bezochte websites opgenomen.

Op welke manier heb jij waar die afgespeelde bestanden aangetroffen?

Kun je een schermplaatje maken en hier plaatsen?
Dat zou ik wel willen, Boeing, maar hoe doe ik dat ?

Download het programma MWSnap hier.

Als het programma opent, zit er een cameraatje rechtsonder in je Taakbalk.

Registreer je (is simpel) hier.

Maak met MWSnap -rechtsklik op het icoon - door middel van "Rechthoek - variabele grootte" een picture van een deel van je scherm,
laadt dat plaatje op naar ImageShack.

Als dat gelukt is, zie je in ImageShack een aantal "links" om te gebruiken, ook voor Forums.

Copy (Ctrl-C) en paste (CTRL-V) die link in je antwoord hier.

Laatst bewerkt:
Het heeft even geduurd, Boeing, maar hier is dan de link naar het plaatje van mijn Geschiedenins

Ik hoop dat je er iets wijzer van wordt.

Ik zie dat je de Google Searchbar hebt geinstalleerd.

Daarmee kun je op Internet, maar ook op je eigen PC "searchen".

Ik neem aan dat daardoor "Deze computer" bij de bezochte "adressen" staat.

Als je de Googlebar deinstalleert ben dat kwijt, maar als je de Google Searchbar prettig vind, dan laat je het zo.

Microsoft heeft er in ieder geval niets mee te maken.

Edit: het "snappen" van een plaatje is goed gelukt!

Laatst bewerkt:
Helaas Boeing, na het verwijderen van de Google-bar blijft het verschijnsel zich voordoen. Het is duidelijk de Windows Media Player die het veroorzaakt. Bestanden die daarop afgespeeld cq bekeken worden, worden in de lijst vermeld. Het blijft een raadsel.

Ga eens media player extra - opties - privacy (ik heb engels) dan kun je onderaan uitvinken dat WMP geschiedenis moet bijhouden in de speler. Misschien is dat in IE dan ook opgelost.
:)

ZipPe zei:
Ga eens media player extra - opties - privacy (ik heb engels) dan kun je onderaan uitvinken dat WMP geschiedenis moet bijhouden in de speler. Misschien is dat in IE dan ook opgelost.
:)
Helaas ZipPe, dat staat niet aangevinkt dus dat kan het niet zijn.
:confused:

Ik denk dat het ermee te maken heeft dat bepaalde toepassingen tijdens hun gebruik op de PC een verbinding met het Internet nodig hebben.

Tijdens het "rippen" van audio-CD's haalt Windows Media Player afbeeldingen van hoesjes van het Internet.

Ik heb dat uitgeprobeerd en inderdaad verschijnt dan in de Geschiedenis van Internet Explorer 6 "Deze computer" zoals in het plaatje hierboven en daaronder dan de verwijzingen naar die hoesjes in WMP.

Maar ik heb ook al verwijzingen naar grafische beelden van ander toepassingen gevonden, bijvoorbeeld het welkomscherm van Catalist Control Center van ATI Radeon.

De laatste ontwikkeling: na het installeren van WMP 11 beta is het verschijnsel verdwenen !
Microsoft blijft ons altijd verbazen .......
In ieder geval bedankt voor de geboden hulp.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan