wmv bestanden haperen

Status
Niet open voor verdere reacties.

ElineK

Gebruiker
Lid geworden
21 feb 2005
Berichten
342
zowel op nieuwe als oude pc met windows xp sp2 en windows mediaplayer 10 haperen de wmv video's als een gek, ook als ik ze afspeel in realplayer 10. Als ik een stream wil afspelen voor realplayer is er niet zoveel aan de hand, het beeld vertoont wel onregelmatigheden, maar loopt wel door en het geluid is gewoon goed. Ik heb het verschil gemerkt op www.omroep.nl in de sectie uitzending gemist, klik ik op afspelen met mediaplayer is er geen kijken aan, en klik ik op realplayer is het toch redelijk goed te doen. Sommige video's zijn alleen in media player formaat te bekijken, anders had ik er geen probleem van gemaakt. Ik heb 512 mb geheugen en 128 mb op mijn videokaart, moet toch voldoende zijn. In realplayer speelt zelfs de pentium II het goed af, maar in media player precies hetzelfde stotteren als in de snelle pc. ook op smalband hebben ze het, dus aan connectiesnelheid zal het ook niet liggen.
 
ja, is bijna zelfde vraag maar kreeg geen toegang om de oude vraag aan te passen, van mij mag die oude vraag eraf en vervangen worden door de nieuwe, maar kan nergens een optie vinden die eraf te halen.
 
Het was maar een vraagje.;)
2x dezelfde vraag mag eigenlijk niet, maar hier staat ie wel beter.

Probeer anders dit eens, het is een codecpack. Wie weet helpt het. ;)

James:)
 
zowel op nieuwe als oude pc met windows xp sp2 en windows mediaplayer 10 haperen de wmv video's als een gek

Wat hebben de PC's gezamelijk geïnstalleerd staan?
Denk aan codecs, drivers, mediaplayers etc..

Heb je dit probleem ook als je het met de klassieke windows media player afspeelt? (start, uitvoeren, "mplay32.exe", < enter >)

Had je met WMP 9 dit probleem?
 
ik heb alles standaard geinstalleerd, Nu doet mijn windows 98se pc het ook weer, met windows media player 9 for 98 maar dat hapert ook, en als ik ze afspeel in real player ook en in de oude mediaplayer ook al. Met ram files totaal geen moeite, op niet een machine. Zou het toch aan de verbinding met internet liggen hier? Download gemiddeld 180 kb/s maar soms 0 en soms 240. Maar waarom dan wel streaming van real player files die goed gaan, is de opbouw anders? Ik zie bij real player files blokjes als het beeld niet goed is, bij wmv zie ik zeer zuivere beelden maar die blijven dan stilstaan, zelfs het geluid hapert vaak.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan