wol werkt niet als router uit is geweest

Status
Niet open voor verdere reacties.
Hallo muman.

Als je alleen de dsl kabel losneemt is blikseminslag al uitgesloten.En het gebruik van een router is maar 16Watt.

Groetjes Erik Rothuis

Ik heb linksys gevraagd en die zegt dat het moet werken als ik ook op router een static ip adres gebruik. Ik heb in de bijlage een schermafdruk van de setup van de router. Als ik daar static kies dan verschijnt deze instellingen.
1: Moet ik daar dan nog iets in veranderen?
2: en waarom moet bij de netwerkkaart het ip adres eindigen op 240?

muman

Bijlagen

nog wat aanvullende info:
Ik heb net met de instellingen van de router zoals in de bijlage in de vorige post getest en het werkt. Ook nadat ik de stroom van de router heb afgezet en daarna weer aan. Maar als ik alles uit zet en daarna weer aan dan werkt het niet meer. Het zit dus ergens anders, mogelijk ik de volgorde waarin ik dingen aan zet.

muman

Laatst bewerkt:
Hallo muman.

De router is al ingesteld op een static ip adres voor de lankant (LAN = Local Area Network). Waar u de wijzigingen doorvoerd is de Internet kant (WAN = Wide Area Network). Zoals verduidelijkt in de schermafduk hieronder:

muman1.jpg

Wat ze bij linksys bedoelen is dat als je de instellingen van alle computers op statisch ip zou zetten, dat het dan wel zou moeten werken. Om de verbindinggegevens te achterhalen van elke pc doe het volgende:

Ga naar Start -> Configuratiescherm -> netwerkverbindingen.
Klik rechts op het icoon van de verbinding waarmee de desbetreffende pc verbinding maakt, en kies "Status". Het volgende scherm zie je nu:

Statlan-alg.jpg

Kies nu het tabblad "Ondersteuning", en klik op de knop "Detail". Je ziet dan het onderstaande scherm:

Netwerkverbindinggegevens.jpg

Schijf de volgende gegevens op:
IP-adres, Subnetmasker, Standaardgateway, en het/de DNS-server(s).

Sluit het netwerkverbinggegevens scherm door op "Sluiten" te klikken.
Ga terug naar het tabblad "Algemeen", en klik op "Eigenschappen".
Het volgende scherm wordt zichtbaar:

Eigenschappen-netwerkverbinding.jpg

Dubbelklik op "Internet-protocol (TCP-IP)", en je krijgt het volgende scherm:

Eigenschappen-internet-protocol.jpg

Selecteer "Het volgende IP-adres gebruiken:" en vul de gegevens die u opgescreven had in in de respectievelijke plaatsen, en druk daarna 2 keer op "Ok". Doe dit op alle pc's.

Nu hebben alle pc's een statisch ip adres gekregen.

Groetjes Erik Rothuis

dank voor het uitgebreide antwoord.
Ik krijg op de mediaspeler (squeezebox) geen toegang meer tot internet radio en met de andere computer wel toegang tot de router maar niet tot internet met een statisch ip adres.
Op de eerste laptop (die ik als server wil instellen) waarin ik het statisch had ingesteld krijg ik wel gewoon toegang tot internet. Heeft dat met de router instellingen te maken ?

muman

Hallo

U hoeft niets te wijzigen in de router die instellingen staan allemaal goed. En neem niet de instellingen uit de voorbeelden over want die gelden niet voor uw netwek. Controleer alle instellingen nogmaals, want 1 cijfertje verkeerd en het werkt niet.

Groetjes Erik Rothuis

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan