Wolf ET met widescreen(1600*900)

Status
Niet open voor verdere reacties.

RonaldBeintema

Gebruiker
Lid geworden
14 feb 2010
Als ik mijn Wolfenstein opstart staan er 2 zwarte balken van 8cm aan links en rechts. Dus dan wil ik de beeldresolutie op 1600*900 zetten zodat zwarte balken weg zijn, maar dan geeft hij ineens de OpenGL error aan. Ik weet dat ik dan drivers moet updaten van videokaart, maar ik kan de nieuwe driver van mijn ATI Mobility Radeon HD 5650 niet vinden. Zouden jullie mij misschien een download willen geven van de niewste driver, maar ik kon hem nergens vinden dus succes ;)

Of weten jullie een manier om dit probleem op te lossen, want ik wil natuurlijk niet op zo'n groot scherm niet een klein uitziend spel spelen als je snapt wat ik bedoel ;)

m.v.g.

Ronald

nee, kon niks vinden over grafische driver, misschien videokaart nog te nieuw? maar dan vind ik het vreemd dat hij het niet doet

Link toch niet helemaal goed gelezen misschien?

Check de site van de fabrikant van je laptop.

dat had ik al meerdere keren gedaan, staan alleen drivers van Intel en niet over videokaart. Er is 1 van ATI en dat is VGA driver, maar denk niet dat dat de goeie is ofwel?

Merk en type laptop?

Want de Ati VGA drivers is natuurlijk WEL de juiste!

En: 1600 x 900 is ook een hele rare resolutie, logischer is:

1440 x 900 of anders

1680 x 1050

ik heb 16:9, iemand een idee hoe ik als ik naar een lagere resolutie schakel, geen grote zwarte balkne krijg?

Acer Aspire 7740G, ATI Mobilty Radeon HD 5650

als je die laptop opzoekt met die link die je poste, en dan windows 7 64 bit selecteert, staat er ergens ATI VGA driver, zouden jullie mij willen vertellen welke driver ik moet hebben :)

Het was mijn link en daar staat de driver niet bij. Je zal op de website van acer moeten zijn voor de juist vga driver. Sommige laptops hebben onderdelen waarvoor je toch echt bij de fabrikant moet zijn, zoals aangegeven in de link die ik gaf.

En mrmusic gaf al duidelijk aan dat je dus wel die vga driver hebben moet. Lees alles nog eens terug, het staat er allemaal.

Laatst bewerkt:
Heeft iemand al een oplossing kunnen vinden? Ik nu wel namelijk...

Het zit in de instellingen van je videokaart. bij mij kom ik daar in door op bureaublad rechtermuisknop, nvidia-configuratiescherm te openen, en daar te zoeken naar "scaling" daar moet je niet hebben : "Nvidia-scaling met vast aspect-verhouding", maar de gewone "Nvidia-scaling". wellicht dat mensen hier in de toekomst nog wat aan hebben.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan