Wolfenstein vernield ????

Status
Niet open voor verdere reacties.

vanzwam

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
25 dec 2003
Berichten
4.466
Hallo,

Mijn buurman heeft een spel geinstalleerd. Dit heet 'Return to castle Wolfenstein. Installeert perpect, maar bij runnen krijgt hij volgende foutmelding op de vaste PC. Op de laptop daarentegen is wel alles ok.

...calling CDS: ok
...created window@0,0 (640x480)
Initializing OpenGL driver
...getting DC: succeeded
...GLW_ChoosePFD( 16, 16, 0 )
...35 PFDs found
...GLW_ChoosePFD failed
...GLW_ChoosePFD( 16, 16, 0 )
...35 PFDs found
...GLW_ChoosePFD failed
...failed to find an appropriate PIXELFORMAT
...restoring display settings
...WARNING: could not set the given mode (3)
...shutting down QGL
...unloading OpenGL DLL
...assuming '3dfxvgl' is a standalone driver
...initializing QGL
...WARNING: missing Glide installation, assuming no 3Dfx available
...shutting down QGL
----- CL_Shutdown -----
RE_Shutdown( 1 )
-----------------------
GLW_StartOpenGL() - could not load OpenGL subsystem

Systeem:

Vaste pc: AMD Atlon xp 2000. 512Mb intern geheugen. Grafische kaart: TNT RIVA 32 Mb. OS: WinXP

Laptop: AMD 650 . 128Mb geheugen. Grafische kaart ???
OS: Win ME.

Heb op mijn pc ook geprobeerd, krijg zelfde foutmeldingen. PIII 800, 512 Mb grafische kaart: on board. Mobo asus CUSL2

Iemand enig idee
 
Probeer hem eens te installeren vanaf je harde schijf nadat je de CD er naar toe hebt gekopieerd.
 
OK, ga dit eerst even proberen op mijn PC (buurman is niet thuis voor het ogenblik). laat iets weten
 
Hallo.
Nieuwere drivers downloaden voor je videokaart met openGL ondersteuning erbij .
GLW_StartOpenGL() - could not load OpenGL subsystem
 
Geplaatst door Wim1960
Probeer hem eens te installeren vanaf je harde schijf nadat je de CD er naar toe hebt gekopieerd.

Dit werkt niet. Ook niet op mijn pc. Ik ga adviseren dat hij de nieuwe drivers download. Ik ga dat voor mijn PC ook doen. (alhoewel ik geen gamer ben).

Ik informeer jullie nog wel
 
Hi,

De buurman heeft dus de nieuwste drivers voor zijn NVidia riva TNT2 gedownt en installed. Nog steeds geen resultaat. Ik veronderstel dan ook dat die kaart geen 3D aankan. (Bij de drivers is dus ook OpenGL 1.4 bij). Ik vrees dus dat hij een ander kaart zal moeten aanschaffen. Alhoewel ...... in onderstaande link heb ik PROBLEMEN gezien met dat OpenGL gedoe, jongens !!!!!

http://www.opengl.org/discussion_boards/ubb/Forum1/HTML/001581.html

De site is wel Engels.
Misschien dat iemand is die daaruit iets kan vertellen
 
OPGELOST

De buurman had zoals eerder vermeld, de nieuwste driver van zijn NVidia kaart geinstalleerd. Dit werkte dus niet.

Is gaan kijken bij windowsupdate. Vond daar een update van een stuurprogramma voor NVidia,--> geinstalleerd en alles OK.

Dank voor jullie hulp.

Rudi
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan