wondow vsia foto programma

Status
Niet open voor verdere reacties.

sierras

Gebruiker
Lid geworden
24 feb 2001
hallo,

Ik heb het probleem dat het eigen programma van windows vista -het fotogalleryprogramma- geregeld de foto's die op de pc staan niet opent,dan weer wel en soms weer niet, kan je zeggen neem dan een ander programma ,maar dat is te kort door de bocht want dit hoort gewoon te werken vind ik wat het ook al deed voorheen!
Je krijgt dan alleen het water /bergen plaatje te zien de standaard dus .
Wil je dan een foto kijken gaat het wel ,mits je op een 1 of ander plaatje klikt gaat hij wel daarna verder met de foto's te laten zien -dat is dus geen probleem behalve dus als je bv alles in 1 opslag wil zien lukt dat vaker niet dan wel hoe kan dit.
Hoe kan ik dit oplossen, want wil je bv op een digitaal fotolijstje bepaalde foto's selecteren op een sd en/of stick moet je eerst alle foto's doorworstelen om de leukste eruit te halen anders gaat het selecteren natuurlijk 10 keer sneller.
Wie weet raad.

gr a hage

Ik vermoed dat de truuk is dat niet alle foto's dezelfde extensie hebben. De foto's die wel gelijk openen zijn ooit met het progje van Microsoft geopend en als standaard is dat progje ingeschakeld.
Als je dit ook voor andere bestandsexentsies van fo'to's wil bereiken, dan zul je zo'n foto rechts moeten klikken, dan kiezen voor openen met en dan het progje aanklikken én het vinkje zetten dat dít het standaard progje is waarmee toekomstige bestanden met dezelfde extensie moeten worden geopend.

@Pasja, niet mee eens.
Ik heb op een tweede harde schijf voor ruim 30GB aan foto's staan. Deze hebben diverse extensie's. Waaronder RAW, JPEG en TIFF.

@Pasja, niet mee eens.
Ik heb op een tweede harde schijf voor ruim 30GB aan foto's staan. Deze hebben diverse extensie's. Waaronder RAW, JPEG en TIFF.

Waar ben je het niet mee eens en wat bedoel je met je 2e zin, ik begrijp je niet?

Alle foto's die op mijn schijf staan, zijn te bekijken met Windows Fotogalerie, ongeacht de extensie.
Wanneer ik op de thumbnail klik, opent gewoon een groter venster van Windows Fotogalerie.
Wel moet je natuurlijk voor de raw foto's een codec installeren.

Ik hoop dat je het wel met Microsoft eens bent? (en daarna dus ook met mij..... ?)
Kijk maar eens naar de bijlage. Als ik daar wat anders geselecteerd had staan dan "Windows fotogalerie" bij een .bmp (bijvoorbeeld Nero Photosnap viewer) dan wordt toch echt niet de Windows fotogalerij geopend bij een dubelklik in de verkenner op het bestand.

Bijlagen

• Presentatie1.jpg
    Presentatie1.jpg
    63,2 KB · Weergaven: 58
Laatst bewerkt:
Toch is het hier echt anders.
Wanneer ik foto's open vanuit de fotogalerie, opent zich een nieuw venster van Windows Fotogalerie.
Open ik een foto vanuit mijn harde schijf, opent deze zich met een foto bewerkingsprogramma.

Dat klopt als een bus. Als je bijvoorbeeld Nero installeert op je machine en je let tijdens de setup van het installatiemenu niet goed op, dan opent na de installatie van Nero 100% van al je media met de een of andere tool van Nero.

Je moet (nog steeds even als voorbeeld dus) in het installatiemenu van Nero alles uitvinken en daarna bepaalt de Windows installatie met welk progje een media bestand wordt geopend.

Door installatie van een bepaald programma kan, zonder dat je het door hebt, de standaardinstellingen binnen Windows worden overschreven. Dan opent opeens een foto (zoals bij topicstarter) niet meer met het ooit ingestelde en gewenste programma.

Vandaar mijn advies om dat met een rechtse klik weer te herstellen voor dát type bestand.
Zoals je in mijn bijlage kunt zien, zou ik voor de extensie .bmp zelfs Word in kunnen stellen als standaard viewer. Mijn .jpg tjes zou ik bijvoorbeeld door Nero kunnen laten openen (standaard) en mijn bmp's door de fotogalerie van Windows.

Laatst bewerkt:
Maar doe dit dan wel vanuit het programma Windows Fotogalerie.
b9fwax.jpg

fotogallery

hallo Pasja en patrick.

Ik snap het verhaal,maar als ik alles check dan staat bij standaard programma's bij vista de extaensies van alle soorten fotbestanden op windows gallery dus dat moet dan toch goed werken.
En waarom gaat het geregeld wel goed en geregeld fout dan> dus dan wordt hij dus eigenlijk herkend?

hoi, kun je niet op alle bestand types openen met en dan standaard openen met dit programma ? dan zou het moeten lukken. succes

fotoprogramma

hoi,

Ja dat heb ik gedaan maar het heeft niet geholpen,maar bedankt.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan