Woonplaats op websites te zien???

Status
Niet open voor verdere reacties.

nicewise100

Gebruiker
Lid geworden
19 nov 2006
Hallo,

Ik weet niet precies of dit met spyware te maken heeft, maar als ik bv op MYPSACE ben of op sommige andere websites, krijg ik opeens op zo'n reclame banner mijn woonplaats te zien. Vreemd! Hoe zou dit kunnen? Heb op myspace bv helemaal niet mijn woonplaats ingegeven.
Of heeft dit soms iets met m'n IP adres te maken?

Als ik mijn eigen IP intik in m'n browser krijg ik bv m'n modem met alle gegevens die er bij horen te zien met mail adres en alles.
Krijgen andere dit ook te zien als ze mijn IP intikken. Kreeg laatst nml een mailtje van iemand waar mijn IP opstond ter veriviering dat dit mijn PC waarmee mailtje was verstuurd.

Kan iemand mij vertellen hoe dit precies zit. Stel dat men al mijn gegevens kan terugzien zonder dat ik dit weet.

Dank U.

Uw IP-adres is uw eigendom. Zolang u het aan niemand verstrekt houd u dat dus geheim.

Het lijkt me vreemd dat u van die ''woonplaats'' - spam - krijgt.
Misschien heeft het te maken met de phishingfilter (of hoe het ook mag heten) of de virusscanner op de computer, dat die niks tegenhoud, om het zo maar te zeggen.

Volgens mij kunnen websites prima IP-adressen uitlezen hoor. Hoe kan je anders iemand bannen van een forum?

Youtube wel ja. Maar het is mogelijk om het geheim te houden. 99% zeker van.

Ja, maar dan moet je vlg mij zelf een IP-blocker aanzetten

Als jij dat nu eens uitlegt aan die man/vrouw die met dit probleem kampt is dit probleem mooi opgelost. Ik heb er nml. nooit van gehoord. :confused:

Ik neem aan dat TS wel meeleest ;)

Hoe het precies werkt weet ik ook niet, ik wou alleen even aangeven dat je IP-adres niet geheim is als je het niet afgeeft. Wellicht dat er andere iets over IP-blockers weten?

Ieder forum ziet je IP adres en dat is heel normaal.
En niet alleen forums, kijk hier maar eens:
http://www.grc.com/default.htm
En dan naar "ShieldsUp", afhankelijk van je ISP zie je niet alleen je IP adres maar ook je computernaam.

Het zijn inderdaad de symptomen van spyware...

Je provider mag inderdaad geen persoonlijke informatie zomaar weggeven a.d.h.v. je ipadres. Maar je woonplaats kan je in principe wel gewoon afleiden van je ipadres dat je op zich aan iedereen weggeeft,w at ook moeilijk kan anders weten webservers van pagina's die je bezoekt niet naar welk adres ze de data moeten sturen.

Trouwens nog nooit zo'n kaartje gezien op een forum waarop je kan zien waar ter wereld de verschillende personen die online zijn zitten?

Op mijn forum is dat bijvoorbeeld zo. Alhoewel ik geloof dat ik als beheerder op dat forum wel de enige ben die daarnaast ook het ipadres van alle bezoekers kan zien. Maar zoals eerder gezegd, buiten het achterhalen van de woonplaats (in zekere mate, met een bepaalde fout dus) ben ik er niets mee:)

Op mijn forum is dat bijvoorbeeld zo. Alhoewel ik geloof dat ik als beheerder op dat forum wel de enige ben die daarnaast ook het ipadres van alle bezoekers kan zien.

Normaal zien dat alleen de moderators en admins.

Je provider mag inderdaad geen persoonlijke informatie zomaar weggeven a.d.h.v. je ipadres. Maar je woonplaats kan je in principe wel gewoon afleiden van je ipadres dat je op zich aan iedereen weggeeft,w at ook moeilijk kan anders weten webservers van pagina's die je bezoekt niet naar welk adres ze de data moeten sturen.

Trouwens nog nooit zo'n kaartje gezien op een forum waarop je kan zien waar ter wereld de verschillende personen die online zijn zitten?

Op mijn forum is dat bijvoorbeeld zo. Alhoewel ik geloof dat ik als beheerder op dat forum wel de enige ben die daarnaast ook het ipadres van alle bezoekers kan zien. Maar zoals eerder gezegd, buiten het achterhalen van de woonplaats (in zekere mate, met een bepaalde fout dus) ben ik er niets mee:)

Oké, dat MYSPACE als voorbeeld , dan dus mijn woonplaats kan zien, zelfs aangeeft in een DEMAND banner(zo heet ie), kan ik dan nog begrijpen, maar zien jij/jullie als je je IP nr. in je browser intikt dan ook precies wat je voor modem hebt, je provider met je inlognaam en wachtwoord(dit wel in puntjes te zien) en je DNS etc etc.

Als men deze gegevens allen zelf kan zien prima, maar als anderen dit IP intikken en ook te zien krijgen, vind ik dat vreemd.

Zag het bij een mail retour (wel nog zonder antw) van een klusser, wou ff prijsopvraag via zijn VRAAG mail doen en kreeg toen dit te daarna terug te zien:

Bevestiging Contact:

Beste (mijn voornaam, zelf gegeven),

Bedankt voor het invullen van het formulier. U hebt het formulier
ingevuld op ... om ... Vanaf ... hier staat dan mijn IP nr.======================================================================
Naam: .....
Email: .....
Soort Persoon:

Ik weet wel dat er websites zijn die schijnbaar legaal hiermee je BESTAAN verivieert, heb ik weleens gehoord geloof ik, maar ik krijg dan in iedergeval een heleboel informatie van mezelf wat ik ivm spam of spyware niet echt leuk vind.

Nog iemand zoiets tegengekomen?

Laatst bewerkt:
Mijn IP nummer levert niets op...:rolleyes:
Uw zoekbewerking - xx.xx.xx.xx - heeft geen overeenkomstige documenten opgeleverd.

Mijn IP nummer levert niets op...:rolleyes:
Uw zoekbewerking - xx.xx.xx.xx - heeft geen overeenkomstige documenten opgeleverd.

Ja, ik vind het vreemd, nu weet ik wel een heleboel gegevens die ik voor mijzelf kan gebruiken, maar als je dat alleen maar voor jezelf ziet en dit op je eigen PC en browser intikt is dat oké, maar ik weet dus niet als anderen dit intikken.

Heb die persoon via i-net nog eens nageeken. En in principe niks mis mee. Zijn zoveel sites, ook betrouwbare die contact mail hebben.
Deze is alleen vreemd dat men personen via IP adres verivieert.
Ik wil niemand beschuldigen, misschien ziet hij ook alleen maar mn woonplaats, maar is wel raar dat ik zoveel gegevens van mezelf wel kan zien. Misschien kan dat ook alleen maar op je eigen PC. Alhoewel, jij ziet niks met je 10 cijferige nr.?

Maar misschien reageren nog meerdere personen...heb nu al ee paar keer op mal en spy ware gescand. Heb Adware agent, roque installer, adware myweb search en hijack start menu laten verwijderen. Stond ROOD aangegeven.

Maar moet nog een grondige, langer durende scan doen.

Zal toch niet aan dat Modem liggen?

Laatst bewerkt:
Van zodra je je ipadres invult in je adresbalk gaat ie naar een indexpagina zoeken op dat adres. Die pagina is in dit geval vermoedelijk de pagina die jou router/modem/pc weergeeft. En je kan zeker instellen dat dit van buitenaf niet gezien kan worden;)

Is dit wel zo ingesteld hoort er een wachtwoord op te staan zodat alleen jij hier iets zou kunnen mee doen.

Heb je de link in post 8 gedaan?
Die gegevens die je daar ziet, kan iedereen die dat zou willen, en weet hoe, te zien krijgen.

mjah boeie, een naampje dat mijn provider aan mijn modem heeft gegeven...

Mijn computernaam zelf blijft prive

Als ik het over de computernaam heb bedoel ik de naam waarmee jou computer bekent is bij je ISP, of jij hem Henkie noemt is idd Prive. :)

Voor allle duidelijkheid, ik noem 'm niet henkie:D

Mjah, die naam. Wat kan mij dat schelen dat iedereen dat kan zien?:)

Het verhaal was ook niet voor jou bedoelt maar voor TS.......ter info. :p

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan