Woonplaats op websites te zien???

Status
Niet open voor verdere reacties.
Je IP adres word bij elk bezoek op het internet die je doet meegestuurd bij elke pagina, bij elk mailtje en alles wat je op het netwerk doet. is een beetje inherent aan het concept netwerken. je doet namelijk een verzoek om gegevens en dan is het handig dat de server aan wie je het verzoek doet ook weet waar de gegevens heen moeten.
(kijk bijvoorbeeld op www.watismijnip.nl wat er nog meer aan een webpagina doorgegeven word......)

Op basis van jou ip adres kan van de andere kant een zoek opdracht gedaan worden om de route naar jou computer terug te vinden, op basis van alle servers/switches/routers en de lijsten waarin vermeld staat welke bedrijven verschillende ip reeksen hebben uitgedeeld kan redelijk correct je woonplaats/regio achterhaald worden. Op basis van de regio kun je die iets grotere woonplaatsen pakken en die in een advertentie gebruiken.

Zodra jij vanaf je eigen PC je externe ip adres probeert te benaderen zul je op het eerste apparaat vanaf het internet gezien in jou netwerk uitkomen. in 99% van de gevallen van mensen die geen eigen webserver hebbem draaien in hun netwerk is dat hun Modem/router. maar wel binnen komend op de netwerkkaart die aan de binnenkant van het netwerk zit. omdat jou modem/router intelligent is krijg je dus de configuratiepagina van jou router te zien. Aangezien jij meteen je accountgegevens ziet in je modem vermoed ik dat hij nog steeds de standaard instellingen heeft die hij bij uitlevering heeft gekregen en dus zal hij niet vanaf de internetkant te benaderen zijn (ik ben iig (gelukkig maar) nog nooit een router/modem tegen gekomen die vanaf de internetzijde STANDAARD te benaderen was.

Natuurlijk verdient het wel de aanbeveling om je router te controleren en een wachtwoord op het inlog account te zetten maar ik hoop dat je nu wat geruster bent met je vragen aangezien ik hoop duidelijk gemaakt te hebben dat alle zaken waar je tegenaanloopt standaard zijn ofwel zo horen

Heb je de link in post 8 gedaan?
Die gegevens die je daar ziet, kan iedereen die dat zou willen, en weet hoe, te zien krijgen.

Ja, heb net die LINK gedaan en ja, dit is o.a. wat ik kan zien, maar ik zelf kan veel meer zien. Ik kan precies zien wat m'n modem uitspookt als ik mijn adres in browser tik.
Routing, DNS nrs. en inlognaam provider ,, zichtbaar met wachtwoord(dan wel niet zichtbaar dit).

Kan het zien als een gewone website en kan er zelfs dingen in veranderen.

Dus wat het beestje voor een naam heeft, heeft niet mijn interesse en de 10 cijferige nrs van IP ook niet, behalve dat ik alle gegevens krijg en dat zijn er heel wat zo te zien.

Zo staat het in mijn browser:

http://oo.oo.ooo.ooo/index.htm

Heb m'n IP ff in nullen gezet.

Maar zo krijg ik dan mhele gegevens van modem te zien.

Diagnostics- Service info-Help-Configuration en dan alle uitgebreide gegevens.

Save All Help

Basic
System Information

Connections

System Log

Advanced

Bandbreedte etc noem maar op.

Nu jij weer!

Ik weet het, maar ik bedoelde het dus eerder als: kan iemand het uberhaupt wat schelen allemaal?

Ik kan via mijn site ook zien welke bezoekers welke versie van java hebben, welke browser gebruiken, welk besturingssysteem tot zelfs de resolutie van hun scherm! Nou en?

Ik denk trouwens wel dat TS z'n externadres gebruikt. aan het aantal cijfers te zien... En dan zou iedereen (bijna) hetzelfde moeten zien toch? (op instellingen van cookies en dergelijke na)

Op zich is het ook niet erg belangrijk, maar bij mijn ISP wordt alleen het IP adres weergegeven en verder niets.
En wat mij betreft hoe minder hoe beter. :)

Dat is je modem startpagina, en dat zie jij alleen. :)

Oké, ben gerustgesteld, zolang ik geen spam etc krijg. Heb nu eenmaal niet graag dat iemand persoonlijke dingen van mij kan zien. Al is op i-net vandaag de dag niks, maar ook niks meer geheim.:rolleyes:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan