Woord "onbekend" boven mappen/bestanden in Windows Verkenner

Status
Niet open voor verdere reacties.

geert1964

Gebruiker
Lid geworden
25 jun 2010
Hallo,
Als ik windows verkenner gebruik (windows 7) verschijnt er boven de lijst met bestanden/mappen meestal het woord "Onbekend" gevolgd door het aantal bestanden/mappen tussen haakjes.
Wie weet wat dat betekent en hoe ik dat kan wegkrijgen ?
Groeten,
Geert1964

Mij zegt het niets. Doe eens een schermafdruk van zo'n map als bijlage bij je volgende posting, zodat we hier op het forum kunnen zien waar je het over hebt?

Tijs.

Ik denk dat in jouw schermafdruk Onbekend dan slaat op 12 bestanden die in de view niet te zien zijn. Verborgen (systeem-)bestanden dus, die niet standaard getoond worden in Verkenner.

Doe het volgende, en kijk of je dan 12 bestanden/mappen méér te zien krijgt dan in Verkenner:
[Windows-toets]r toetscombinatie -> cmd /k dir /a c:\

Tijs.

Laatst bewerkt:
Klopt niet.
Als je de systeembestanden en verborgen bestanden ook laat zien, telt verkenner dit aantal gewoon bij het vorige getal op.
Rara !

Dan heb ik zo snel geen idee. Hopelijk reageert iemand anders nog met hulp/informatie.

Tijs.

Hallo,
Mits aangeven van de richting waarin ik moest zoeken, heb ik het gevonden.
Onder "beeld" en dan "groeperen" kun je het woordje "Onbekend" voorgoed laten verdwijnend. Dus als je de voorwaarden van het groeperen verandert.
Merkwaardig wel : ik kan mappen niet sorteren op bijv. "gewijzigd op", bestanden wel.
Groeten,
Geert1964

Wat je al aangeeft klopt.
Je hebt waarschijnlijk gegroepeerd op grootte.
Van een bestand kan Windows de grootte bepalen, van een map doet hij dat niet, vandaar de tekst 'onbekend'.
(Hoewel ik nu de schermafdruk nog zie, het wel raar is dat het bestand RHDSetup.log ook bij de onbekenden staat...)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan