- Lid geworden
- 1 sep 2002
- Besturingssysteem
- macOS Sequoia
Ik ben bezig met een gastenboekje voor een vriend van mij, nu heb ik een woordfilter ingebouwd die dus scheld woorden eruit moet halen. (Woorden zijn via een database)
Nu heb ik dus het al zover dat ik met ucfirst(), strtoupper() en strtolower() deze woorden er uit worden gehaald: melk, MELK, Melk. Maar ik wil ook niet dat er een grapjas komt die deze combinatie gaat gebruiken: MeLk, mELK , mElK. Want deze worden met de code die ik nu heb niet gewijzigd
Ik zoek dus een functie/code die eerst het gehele bericht strtolower() doet en daarna de controle doet. Maar als iemand dan een punt invoert moet de volgende letter dus weer een hoofdletter zijn...
Ik denk dat het zoiets moet zijn, alleen heb ik dat met die hoofdletter er dan nog niet in
:
Maar dan heb ik dus nu uiteindelijk deze output:
"**** is goed voor elk, en **** komt van een koe. dat weet toch iedereen.
Terwijl ik het graag zo wil hebben:
**** is goed voor elk, en **** komt van een koe. Dat weet toch iedereen.
Iemand een idee?
Nu heb ik dus het al zover dat ik met ucfirst(), strtoupper() en strtolower() deze woorden er uit worden gehaald: melk, MELK, Melk. Maar ik wil ook niet dat er een grapjas komt die deze combinatie gaat gebruiken: MeLk, mELK , mElK. Want deze worden met de code die ik nu heb niet gewijzigd

Ik zoek dus een functie/code die eerst het gehele bericht strtolower() doet en daarna de controle doet. Maar als iemand dan een punt invoert moet de volgende letter dus weer een hoofdletter zijn...
Ik denk dat het zoiets moet zijn, alleen heb ik dat met die hoofdletter er dan nog niet in

PHP:
$woord = "melk";
$bericht = "MeLk is goed voor elk, en mELK komt van een koe. Dat weet toch iedereen.";
$woord = strtolower($woord); //Mocht er in de database iets staan met hoofdletters
$bericht = strtolower($bericht);
$vervang = str_repeat("*", strlen($woord));
$bericht = str_replace($woord, $vervang, $bericht);
Maar dan heb ik dus nu uiteindelijk deze output:
"**** is goed voor elk, en **** komt van een koe. dat weet toch iedereen.
Terwijl ik het graag zo wil hebben:
**** is goed voor elk, en **** komt van een koe. Dat weet toch iedereen.
Iemand een idee?