• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Woord 'waar' krijg ik alleen in caps

Status
Niet open voor verdere reacties.

Goliath88

Gebruiker
Lid geworden
21 apr 2013
Berichten
43
Hallo leden, even een vraag in excel die hopelijk niet moeilijk op te lossen is.

Ik moet momenteel wat maken voor het werk en hier in staan onder andere de kolommen 'waar' en 'niet waar'.
Alleen word het woorde 'waar' elke keer hoofdletters als ik op enter druk of een ander kolom selecteer. echter
word het woorde 'waar' in de kolom van 'niet waar' niet met hoodsletters weergeven en deze blijft gewoon klein.

Hoe kan ik dit oplossen? Heb al veel geprobeerd maar niks werkt.
 
Post de formule eens die in een van die cellen staat.
 
"waar" en "onwaar" zijn reserved words in een NL versie van Excel.

Ik kan het niet controleren omdat ik met een UK versie werk maar ik merk juist hetzelde met het woordt "true"
Wanneer ik die in kleine letters typ, dan zet Excel die in hoofdletters omdat hij dat interpreteer als een TRUE/FALSE en niet als de tekst "true"

Maar.........

zet daar een ' voor en dan ziet Excel het wel als tekst en blijft mijn woord "true" in kleine letters :D

Dus ga ik ervan uit dat dit ook zo zal zijn voor "WAAR" in jouw geval.


PS: "niet waar" werkt wel omdat het bij Excel ONWAAR is :evil:
 
Er staat geen formule in. En hij doet dit in elk kolom en alleen met dat woord.
 
Whaha tegelijk gestuurd. Dus met een ' er voor moet het op te lossen zijn? Hou ik die teken er niet voor dan? Ben even snel bij iemand op de koffie zal het zo even proberen. Hopen dat dit WAAR en TRUE is. Hehe.
 
Je kunt WAAR en ONWAAR beter niet gebruiken als ze in je Excelbestand niet betekenen wat ze VOOR EXCEL betekenen. De reden daarvan is hierboven door mcs51mc vermeld.
 
Met een ' voor eender wat verwerkt Excel wat er volgt als TEKST.
Die ' wordt niet getoond in de cel!
 
Ja, dat weet ik ook wel.
Maar het werkt zonder meer verwarrend als je die woorden gebruikt in een betekenis die niet door Excel zo wordt begrepen. Maar als de vragensteller of jij daar geen problemen mee hebben, voor mij niet gelaten natuurlijk.
 
Het gaat om de woorden WAAR en ONWAAR. Zet de eigenschappen van die cellen op Tekst in plaats van Standaard.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan