woordafbreking gaat fout

Status
Niet open voor verdere reacties.

AnnevdD

Verenigingslid
Lid geworden
8 mei 2007
In een document heb ik alineas waarin de woordafbreking niet goed werkt. Ik heb geen idee hoe dat is ontstaan. Maar het heeft met de opmaak te maken.
Bij sommige alinea's gaat de afbreking goed bij andere niet. Als ik de opmaak van een foute alinea naar een goede alinea kopieer dan krijgt die alinea ook dat opmaakprobleem. En andersom.
Maar ik kan er niet achter komen waar en hoe je dat moet instellen.

Het probleem is dat aan het eind van de regel woorden willekeurig worden afgekapt als de regel voor is en op de volgende regel worden voortgezet zonder een afbreekstreepje.

Ik gebruik Word 2013.

Kun je het document uploaden?

Hierbij het document. Het is een concept maandbericht voor onze plaatselijke ouderenbond.
Het probleem treedt o.a. op pag 8 ev.

Bijlagen

Is dit wat, op tabblad Pagina-indeling - groep Pagina-instelling - knop afbreken - kies automatisch.

Je hebt een hele hoop alinea- en tekenstijlen staan die je allemaal weg kunt/moet gooien. Het gaat dan om de stijlen met de dubbele namen. Als je die weggooit, is de afbreking weer normaal.

Bijlagen

Dag OctaFish
Ik geloof je, maar weet niet precies wat je bedoelt.
Ik doe af en toe wel iets met stijlen, maar ben daar niet handig in.
Kan je mee een voorbeeld je geven en wijzen hoe ik die stijl verwijder.

Vast mijn dank
Anne

In mijn document zijn ze weg, dus daar kun je ze niet meer zien. Als je in je eigen document het Stijlen paneel opent, zie je een overzicht van alle in het document aanwezige stijlen. Dat is bij jou dus een enorme lijst met een hele hoop stijlen met identieke namen en een oplopend nummer. Die stijlen doen ogenschijnlijk niks, maar ik vermoed dat ze wel degelijk wat 'verbouwen' op de achtergrond. Als je op de driehoekjes achter de namen klikt, kun je met <... verwijderen> de stijl weggooien. Het eindresultaat is dan dat de uitlijning van het standaard op Links staat, maar dat kun je simpel aanpassen door de stijl <Standaard> te wijzigen en de uitlijning op Uitvullen te zetten.

Hoe die stijlen in je document zijn gekomen is lastig te zeggen. Soms maakt Word voor alle tekstwijzigingen een nieuwe stijl aan (heel erg vervelend, maar dat kun je gelukkig uitzetten), soms komen ze uit een document dat je van het internet hebt geplukt.

Het is gelukt. Heel hartelijk dank voor de snelle en goede hulp.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan