• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

woordafbreking in excel.

Status
Niet open voor verdere reacties.

boschje

Gebruiker
Lid geworden
6 aug 2007
Ik heb het volgende probleem in mijn cel (terwijl tekstterugloop aanstaat):

Cel A12 bijv.:
waterfilteringsinstallati
e

Gewenste situatie:
waterfilterings-
installatie

Het aanpassen van de cel breedte is geen oplossing aangezien alle cellen een andere lengte/inhoud hebben.

Heeft iemand hiervoor een verklaring/ oplossing.

Alvast bedankt

Boschje, Een woord of zin afbreken zoals Word dat kan, kan Excel niet! Je kan 'm daarintegen wel een handje helpen. Als je op het punt aangekomen bent dat je naar een 'volgende regel' wilt gaan (tijdens het intikken), druk je op de combinatie Alt+Enter (bij mij werkt het alleen met de linker Alt-toets). Je gaat dan automatich naar een volgende regel in dezelfde cel.

Groet, Leo

Maak van waterfilteringsinstallatie waterfilterings-installatie dus zet een afbreekstreepje waar je wilt dat het woord wordt afgebroken met uiteraard terugloop aan.

@Leo, op deze manier ziet het taalkundig beter uit.

Handmatig is helaas geen oplossing aangezien, het document te groot is om elke keer weer bij te werken, de oplossing dient automatisch te werken.

Het zou handig zijn geweest als je dit in je startvraag had aangegeven. ;)

Hoi,

Ik zou persoonlijk de lettergrootte met 1 verlagen, dan past het misschien wel.

Albatros

Je kan zoeken naar de vorm waarin het nu staat en dan vervangen. Dat kan ook op meerdere werkbladen.

boschje

dat gaat niet. Excel is dan ook geen Word. Net als dat Word geen Excel is ;)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan