woorden automatisch invullen

Status
Niet open voor verdere reacties.

whitetigerck

Gebruiker
Lid geworden
8 aug 2008
In word wil ik als ik een tekst intyp, dat hij op verschillende plaatsen komt, zodat ik hem dat maar 1 keer moet typen (ben nogal lui:p).

Ik weet dat het kan, want ik ben deze vraag al is eerder hier tegengekomen, alleen ik kan hem niet meer vinden:o

Weet iemand ook hoe deze handeling heet? Dan kan ik hem nog is googlen ook:D

Alvast bedankt voor de tijd:thumb:

Ik weet niet of dit is wat je bedoelt, maar wat je wilt, kun je in ieder geval doen met 'ASK' velden, in combinatie met Bookmarks. Het werkt als volgt:
Maak een Ask veld aan, via <Invoegen>, <Veld>, categorie <Afdruk Samenvoegen> (of Alle categorieën), <Ask-veld>.

Vul alle gegevens in die gevraagd worden, en let vooral op de Bladwijzernaam, want die heb je straks nodig in je document.
Vervolgens maak je overal in je document een bladwijzerverwijzing aan met de toetscombinatie <Ctrl>+<F9> Typ de naam van het veld, en ga naar de volgende plek waar je een verwijzing wilt hebben.
Voorbeeld: als het ASK-veld 'Test' heet, zet je {Test} tussen de accolades, zoals hier.

Als je klaar bent, selecteer je alle tekst met <Ctrl-A>, en druk je op <F9>. Nu word je gevraagd naar de info die je hebt ingetikt bij het maken van het veld. Als je op OK hebt geklikt, staat de tekst op de juiste plaats.

Heb je hier wat an?

Dit werkt volgens mij niet voor Kop en Voetteksten.

Hoe gaat dat automatisch?

GrtZ, Harrie

't valt best tegen, het gaat niet zo makkelijk als je denkt, je moet telkens een speciaal commando geven om die woorden in te vullen

In de bijlage een eenvoudiger methode.

Ga met de cursor in het woord staan dat je op diverse plaatsen wil terugzien.
Start de macro Alt-6 en klaar is Kees c.s.
In de bijlage wordt gebruik gemaakt van Docvariables in de hoofdtekst, voetnoot, tabel, koptekst, voettekst en opmerking.

Bijlagen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan