• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Woorden tellen maar geen delen van woorden

Status
Niet open voor verdere reacties.

Visus

Gebruiker
Lid geworden
21 sep 2006
Berichten
101
Hallo,

Ik wil in een bestand (zie voorbeeld in de bijlage) het aantal woorden tellen, uitgezonderd als het woord onderdeel is van een langer woord.

Bijvoorbeeld het aantal woorden Appel, maar niet in Appeltaart of Appelflap.

Alvast bedankt

Visus
 

Bijlagen

  • Appeltaart.xlsx
    9,1 KB · Weergaven: 20
Voor appel:

=aantal.als($A$2:$A$11;C2)
 
Misschien niet helemaal duidelijk geweest, maar Appel, Appeltaart of Appelflap kunnen allemaal in één cel of in een bereik voor komen, zie bijlage.

Onderstaande matrix formule telt ook Appel in Appelflap en Appeltaart, en dat is niet de bedoeling.

{=SOM(LENGTE($A$1:$A$15)-LENGTE(SUBSTITUEREN($A$1:$A$15;$C2;"")))/LENGTE($C2)}

Groet
 

Bijlagen

  • Appeltaart.xlsx
    9,1 KB · Weergaven: 18
Ok, en kan er ook in 1 cel meerdere keren 'Appel' voorkomen?l
 
doet dit het:
Code:
=SOM(LENGTE(" "&$A$1:$A$15&" ")-LENGTE(SUBSTITUEREN(" "&$A$1:$A$15&" ";" "&$C2&" ";"")))/(LENGTE($C2)+2)
 
Laatst bewerkt:
Lijkt me lastig zonder UDF:

Code:
Function F_snb(sn, c00)
    F_snb = UBound(Filter(Split("~" & Replace(Join(Application.Transpose(sn), "~|~"), " ", "~|~") & "~", "|"), "~" & c00 & "~")) + 1
End Function


In D2

PHP:
=F_snb(A2:A11;C2)
 
Volgens mij moet deze lukken:

Code:
=som(lengte(" "&substitueren($A$1:$A$15;" ";"  ")&" ")-lengte(substitueren(" "&substitueren($A$1:$A$15;" ";"  ")&" ";" "&$C2&" ";"")))/(lengte($C2)+2)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan