• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Woordenaantallen procentueel in taartdiagram?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Airwave

Gebruiker
Lid geworden
1 aug 2003
Hi allemaal,

Hoe zorg ik ervoor dat ik kan zien hoe vaak een bepaald woord (in dit geval gaat het om het type hechting) voorkomt in deze totale selectie?
Dus ik wil een taartverdeling maken waarbij ik kan zien dat "monocryl"bijvoorbeeld 54% van alle gevallen is, en ethilon bijvoorbeeld 25%...
Het zou helemaal mooi zijn als daarbij de rode velden niet meegeteld worden, maar dat is een bonus, het hoeft niet.

Hulp is zeer welkom!

Bij voorbaat dank.

Airwave

Hi allemaal,

Hoe zorg ik ervoor dat ik kan zien hoe vaak een bepaald woord (in dit geval gaat het om het type hechting) voorkomt in deze totale selectie?
Dus ik wil een taartverdeling maken waarbij ik kan zien dat "monocryl"bijvoorbeeld 54% van alle gevallen is, en ethilon bijvoorbeeld 25%...
Het zou helemaal mooi zijn als daarbij de rode velden niet meegeteld worden, maar dat is een bonus, het hoeft niet.

Hulp is zeer welkom!

Bij voorbaat dank.

Airwave

Het zou helemaal mooi zijn als je een voorbeeldbestand bij kan voegen zodat we weten waar de rode velden staan.:D:p

Met vriendelijke groet,

Roncancio

Zet in D2 de volgende formule:
Code:
=SOMPRODUCT(ISGETAL(VIND.SPEC(C2;A$2:A$1000;1))*1)
en zet vervolgens in C2 een woord waarop je wilt zoeken (b.v. monocryl).
De formule telt alle cellen op die het woord wat in C2 staat bevatten.
De formule kan je doortrekken naar beneden.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan