Woordenlijst

• Onderwerp starter Onderwerp starter Lia
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.
Nu zie ik waarom jullie 'Spelling en Gramatica' hebben en ik niet. Ik heb het over de spellingscontrole in OE.
Jullie scherm heb ik ook in Word.
Mijn vraag is dus nu, hoe krijg ik die aangepaste woordenlijst ook in OE?

Terug naar de eerste vraag, Lia, we komen er wel.
Ik heb het net bij mij in Word en in OE nagechecked. Wanneer jij in Word die vinkt weghaalt - in elk geval dat hokje openlaat - bij de zin: Alleen suggesties uit de hoofdwoordenlijst , dan werkt dat ook in OE. Je moet dus wijzigen in Word. Probeer maar een maf woord te typen, je voegt het toe via de spellingscontrole en typt vervolgens in OE dat woord nog 'n keer. Dan zou de spellingscontrole in OE het moeten accepteren. Zo ging 't bij mij iig wel. Succes.

grtz

Hoi Hein,
Bij mij staat; Alleen suggesties...ook niet aangevinkt. Best nog moeilijk om een raar woord te vinden trouwens.
In Word wordt het woord wel keurig als alternatief aangegeven maar in OE niet.
Ra ra!
Groetjes Lia

Doe het eens zo: Typ bij Nieuw bericht in OE het woord gloet. Doe de spellingscontrole. Klik op toevoegen. Sluit af en ga naar Word. Typ daar de woorden (inclusief hoofdletter E) Een gloet. Spellingscontrole doen. Wat geeft ie aan?

Het lijkt wel een spelletje, maar ik wil zoveel mogelijk proberen. Als jouw spellingscontrole het nou nog niet snapt, dan inderdaad Ra ra.
confused.gif

grtz

Ik deed wat je zei en spellingscontrole in Word zegt: niet in woordenlijst.
Ik snap je bedoeling maar waarom is ook de hoofdletter E van Een belangrijk?
Groetjes Lia

Als je alleen maar gloet zou typen in Word geeft de spellingscontrole als suggestie gloet met hoofdletter G. Word wil elke nieuwe regel (bij word heet dat alinea, vreemd genoeg) graag met een hoofdletter beginnen. Eigenaardigheidje bij mij, net zoals die spellingscontrole bij jou. Geval van spijtig.

grtz

Ik snap het. Bij mij schiet gloet dan vanzelf naar Gloet in Word. Dat zal ik wel ergens hebben aangevinkt.
Blijf ik nog met het probleem zitten dus. Zou er sprake kunnen zijn van twee woordenlijsten? Een gebruikt: Custom dic. zag ik ergens. Ik denk Word.

Ik heb nog een ander probleem en het is misschien niet handig om die hier te vragen maar misschien weet jij het. De laatste maand word ik knettergek van het wachten tot OE mijn mail binnenhaalt. Hij geeft dan steeds aan: de POPserver heeft nog niet gereageerd.
Ik heb mijn hele mailbox al opgeruimd omdat ik dacht dat het misschien overvol zou zitten. Maar het helpt niet. Ik heb geen problemen met aansluiting bij Explorer.

Custom.dic moet staan aangevinkt in het spellings en grammatica scherm, onderdeel aangepaste woordenlijsten.
Wat je tweede probleem betreft: wie is je provider? Je kunt hun een e-mail sturen en je probleem voorleggen. Ik ben hier niet zo'n held in dus ik zou deze vraag ook even apart op het forum zetten. Deze thread wordt alleen door ons bezocht.
smile.gif

grtz

Ik ben er helaas nog niet uit. De woordenlijst is Word is blijkbaar niet hetzelfde als in Outlook.
Heeft iemand nog ideeen?
Gr. Lia

Spellingscontrole

Ik zie in de regels dat je gelijk hebt. Bedankt voor je reactie Hendricus. Maar jij weet het ook niet en er reageert verder niemand.
Denk je dat mijn vraag op deze plek het zaakje nieuw leven in gaat blazen?
Of heb je nog andere ideeen?
Grtz Lia

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan