Woordjes leren programma maken

Status
Niet open voor verdere reacties.

Spy1

Gebruiker
Lid geworden
2 jul 2007
Berichten
227
Hallo, ik wil een programma maken. Een programma om woordjes te leren, bijv. Duits, Engels en Frans. Ik wil het eigenlijk maken voor me broer, ik zie m'n broer altijd via een website doen. En mijn andere broer die download best wel vaak en dan gaat het internet erg traag en dat vind ik beetje zielig voor me broer als ie bezig is met z'n huiswerk :confused:

Maja, ik heb zelf wel een beetje ervaring met VB.NET. Maar zou iemand mij een beetje uitleggen hoe ik dit moet doen, ik wou het eigenlijk zo beetje laten uit zien :

Begin > acount kiezen
> acount aanmaken

Acount gekozen > Woordjes lijst kiezen
> Woordjes lijst aanmaken

Als iemand mij daar mee opweg wil helpen, héél erg bedankt:)

PS. het is niet voor me broer, ook voor ervaring te krijgen voor mij met VB.NET
 
En als het alleen voor je broer is dan kan je googlen naar TEACH2000:eek:
 
Begin: Splahsscreen is altijd leuk :D
Account kiezen/aanmaken: Je programma moet eerst checken of er al een account is aangemaakt, zoja kan je kiezen welk account. Zo nee, moet je een form maken waar je borer dan instellingen kan opslaan en die schrijf je in een .txt bestand zodat hij die de volgende keer onthoud.

En als je dan een account hebt gekozen, ga je verder met de woordjes leren, maar probeer eerst dit maar eens ;)
 
@master1raoul
En als het alleen voor je broer is dan kan je googlen naar TEACH2000:eek:

Hallo, ik wil een progr...
PS. het is niet voor me broer, ook voor ervaring te krijgen voor mij met VB.NET

@Andere
Misschien kunnen jullie met iets meer helpen, ik heb daar nog niet egt veel vestand van om dingen uit een tekst bestand uit te halen. Ik wou graag als er een acount is aangemaakt dat er een button komt met die acount gebruikers naam... willen jullie beetje meehelpen?:eek:
 
Dit heb ik ff gauw gemaakt:

Je maakt een form die je Leren noemt. Daar plaats je een button op met de properties visible op false, text = ""

Deze vode is voor dat form:

Code:
Imports System.IO
Imports System.Text

Public Class Leren

    Private Sub Form1_Load(ByVal sender As System.Object, ByVal e As System.EventArgs) Handles MyBase.Load
        If System.IO.File.Exists("C:\usersettings.txt") Then
            ReadName()
            btnCreate.Visible = True
        Else
            Create_Account.ShowDialog()
        End If
    End Sub

    Private Sub ReadName()
        Dim objFileStream As New FileStream("C:\usersettings.txt", FileMode.Open, FileAccess.Read)
        Dim objStreamReader As New StreamReader(objFileStream)

        btnCreate.Text = objStreamReader.ReadToEnd

        objStreamReader.Close()
        objStreamReader.Close()
    End Sub

    Private Sub btnCreate_Click(ByVal sender As System.Object, ByVal e As System.EventArgs) Handles btnCreate.Click
        Woorden_Leren.Show()
        Me.Close()
    End Sub
End Class

Dan heb je nog een tweede form die je Create_Account noemt (met TopMost = True). Daar zet je een label (text = "Maak hier een account"), nog een label (text = "Naam:"), een textbox (text = "", name = "txtNaam") en een button (text = "Maak", name = "btnMaak") en als laatste nog een button (text = "Annuleren", name = "btnCancel").

En de code voor dat form:

Code:
Imports System.IO
Imports System.Text
Public Class Create_Account

    Private Sub btnCancel_Click(ByVal sender As System.Object, ByVal e As System.EventArgs) Handles btnCancel.Click
        Me.Close()
    End Sub

    Private Sub btnMaak_Click(ByVal sender As System.Object, ByVal e As System.EventArgs) Handles btnMaak.Click
        Dim objFileStream As New System.IO.FileStream("C:\usersettings.txt", IO.FileMode.Create, IO.FileAccess.Write)
        Dim objStreamWriter As New System.IO.StreamWriter(objFileStream)

        objStreamWriter.WriteLine(txtNaam.Text)

        objStreamWriter.Close()
        objFileStream.Close()

        ReadName()
        Leren.btnCreate.Visible = True
        Me.Close()
    End Sub

    Private Sub ReadName()
        Dim objFileStream As New System.IO.FileStream("C:\usersettings.txt", FileMode.Open, FileAccess.Read)
        Dim objStreamReader As New System.IO.StreamReader(objFileStream)

        Leren.btnCreate.Text = objStreamReader.ReadToEnd

        objStreamReader.Close()
        objStreamReader.Close()
    End Sub
End Class

Als laatste het form waar we woordjes gaan leren: die noem je Woorden_Leren (daar gaan we straks pas mee verder).

Kijk eerst eens of dit lukt, dan gaan we daarna verder met de woorden leren ;)
 
OK, ik ga effe kijken, ik zeg wel als het is gelukt is, en als het niet gelukt is.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan