word 2000

• Onderwerp starter Onderwerp starter ria
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

ria

Gebruiker
Lid geworden
8 sep 2000
Wie weet een oplossing voor het vlg. probleem.
Ik heb een aantal word documenten gemaakt, gebruikt vanuit Word en gebrand met Nero op een cd rom.
Op het moment dat ik,de tekst die ik nodig had, opende ik het betreffende word document en kon dit doc. dan afdrukken.
Dit ging prima op allerlei computers.
Plotseling wordt ik geconfronteerd met het vlg. probleem op het moment dat ik een document wil openen krijg ik enkel niet leesbare leestekens op het scherm.
Wanneer ik echter naar wordpad ga en daar kies voor openen.... en dan naar de cd-rom ga is het bestand wel te lezen.
Hoe is deze vreemde koppeling via mijn cd rom tot stand gekomen en hoe maak ik dat ook weer ongedaan.
Wat mogelijk hier mee te maken kan hebben is dat ik de laatste keer dat ik de cd-rom wilde gebruiken, dit was op een computer waar een vreemde koppeling bleek te bestaan van word naar wordpad. Op deze computer is word verwijderd en opnieuw geïnstalleerd. Maar dan nog begrijp ik niet hoe dit van invloed kan zijn op een gebrande cd-rom.
Hoe kan ik dit oplossen?????

Hoi Ria, :D

Ik begrijp niet helemaal hoe jouw probleem tot stand is gekomen!

Wat ik wel weet is dat word de locatie onthoud waarvan een bestand is geopend.
Heb je bijvoorbeeld als laatste een docje geopend van het diskette-station dan zal Word de volgende keer vrolijk eerst gaan zoeken in het A-station en hoor je deze dus ratelen. (dat is 1 ding)

Een ander ding is die vreemde tekens, dat riekt naar conversie-problemen of een lettertype wat manco is.

Hoe open jij jouw documenten op de CD-rom? (dubbelklikken)

Probeer eens een document te openen via Menu/Bestand/Openen. (hier zit een conversie-wizard in verborgen)

Als Word iets raars opmerkt als je deze methode gebruikt zal Word een aantal voorstellen doen en proberen het bestand te repareren/converteren.

Zou zeggen probeer het eens.

Succes! :thumb:

Word

Hoi Joost,
Bedankt voor je reactie.
Ben inmiddels veel aan het lezen geweest en ben er inmiddels achter wat de oorzaak is. Hoewel ik niet wist dat dit mogelijk was.
Ik heb op mijn eigen computer waarop office 2000 staat een aantal wordbestanden gemaakt, en gebrand via Nero op een Cd.
Nu ben ik laatst een aantal dagen in het huis geweest van een familielid. Deze heeft office XP (2003) op de computer staan. Daar heb ik een nieuw word document gemaakt en weer via het programma Nero op dezelfde CD gebrand.
Dat nu heeft blijkbaar alle word doc. naar 2003 geconverteerd (ik wist niet dat dit via een gebrande cd kon). Ik heb nu ter controle op mijn computer office xp (2003) gezet. En nu kan ik zonder problemen de bestande die op deze cd staan openen.
Probleem blijft nu natuurlijk dat ik deze cd op niet 1 computer kan gebruiken waarop een lagere office versie staat.

Hoi Ria, :D

Fijn dat het opgelost is!

Toch vraag ik mij af of jij de optie Bestand/Openen al geprobeerd heb?

Zijn jouw 2003 documenten zo speciaal dat deze niet door 2000 geopend worden!!!!!!! (bij mij gaat dit wel alleen bij programmering en besturingselementen enzo gaat het wel eens verkeerd)

See Yah! :thumb:

Ja Joost ik heb eerst alles precies zo gedaan zoals je had beschreven.
Ik denk dat het probleem lag in het feit dat ze op een cd-rom stonden. In Computeridee stond toevallig een soortgelijk probleem. Daar werd zelfs als suggestie aan de hand gedaan om de extensie doc te verwijderen en tekst uit willekeurig bestand herstellen. maar op de cd is niets te wijzigen in de extensie`s. dus dat lukte ook niet. heb ook nog getracht de bestanden direct naar de harde schijf te kopieeren, ook dat gaf geen andre mogelijkheden.
maar ik heb dus weer iets geleerd.
Wat ik me nu alleen nog afvraag, zou ik alles wat nu nog op de cd staat kunnne kopieerne naar de harde schijf en dan alles kunnen terug converteren naar office 2000. Om daarna alles weer opnieuw op een neiuw cd te branden?
Office 2000 staat n.l op meer computers en ik gebruik de cd op locatie`s waar ik andere mensen met computers leer omgaan (via het Gilde).
Ik heb alle bewerkingen stap voor stap beschreven en wanneer ik de mensen iets heb uitgelegd print ik dat gedeelte uit om hen mee naar huis te geven.
maar vanaf deze cd lukt dat dus niet meer.
groetjes
Ria

Hoi Ria,

Met de wizard bestandsconversie moet dat volgens mij wel lukken!

Zet alle documenten op jouw HD. (op de hoogste Office-versie)
Ga in Word naar Bestand/Nieuw/Algemene sjablonen/Tabje andere documenten/Wizard Batchconversie.

Volg de wizard en converteer ze terug naar Word 97/2002

Succes! :thumb:

Bedankt Joost voor alle moeite.
Groetjes en tot wederdienst bereid.
Ria

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan