Word 2003 - alinea's vullen uit over hele pagina :(

• Onderwerp starter Onderwerp starter WvdS
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

WvdS

Gebruiker
Lid geworden
8 feb 2005
Hallo,

Ik heb voor mijn weten een uniek probleem..

In Word 2003 begin ik te typen, en zodra in een ENTER geef gaat hij verder onderaan de pagina. Geef ik vervolgens weer een ENTER dan zet hij de alinea;s (drie dus intussen) allemaal op 33,3% van de pagina. Kortom hij vult alinea's uit, en dat wil ik niet :rolleyes:

Wat heb ik intussen geprobeerd:

(1) Opmaak>Alinea> alinea afstanden e.d. aangepast
(2) Normal.dot veranderd in een nieuwe (gedownload)
(3) Word hersteld
(4) Word verwijderd en opnieuw geinstalleerd
(5) Internet afgezocht

Wat zijn intussen de uitwerkingen... NIETS :eek:

Echt waardeloos. Het enige wat bleek te helpen is de beeldweergave op "Normaal" te zetten, maar als ik dan printvoorbeeld doe is het probleem er nog steeds..

Overigens bij andere computergebruikers is dit probleem niet!!

Heeft iemand een oplossing??

Wat ik niet lees is Opmaakprofiel, Opmaakprofiel wijzigen, Opmaak, Alinea. In dat hulpvenster staan alle instellingen voor alinea's, inclusief maten. Heb je daar al gekeken?

Ik had er idd nog niet gekeken, maar dat heb ik nu dus wel gedaan.

Opmaak profiel "standaard" waar hij standaar in begint staat gewoon allemaal normaal (vergeleken met andere pc). Typ ik vervolgens een stukje in kop 1, 2 of 3 dan houdt hij ook dezelfde kuren.

't probleem ligt dus denk ik ergens anders...

Mmm...ik weet niet zeker of we hetzelfde bedoelen, ik laat het even zien. Staan bij jou de maten ook allemaal op "0"?

Bijlagen

• WordAlinea.jpg
    WordAlinea.jpg
    70,1 KB · Weergaven: 49
Als ik er ook een plaatje van zou moeten maken kreeg je precies dezelfde.. alle instellingen komen overeen...

Super irritant.. googlen leverde ook niet veel op .

Als ik mag aannemen dat dat probleem er is zodra je met een nieuw bestand begint:
Sluit word2003.
Kijk na welk sjabloon je gebruikt om je nieuwe bestanden te maken (zie bijlage):
Start -> Nieuw Office document -> rechtsklik op Leeg document, en kies eigenschappen. Kijk welk bestand staat genoemd (in de bijlage: Normal).
Plak het gedeelte van Locatie in zijn geheel in het Start -> Uitvoeren vakje en druk op Ok.
Hernoem daar Normal.dot naar Normal_backup.dot (of welk sjabloon je dan ook maar boven gezien hebt).
(Zie je geen extensies, gewoon rechtsklikken op Normal, en dan kiezen voor naam wijzigen).

Je krijgt dan een 'schone' normal.dot terug als je Word opstart. Hopelijk werkt dat voor je.

Succes,

Tijs.

Bijlagen

• lokatie_normal_punt_dot.JPG
    lokatie_normal_punt_dot.JPG
    64,7 KB · Weergaven: 50
Laatst bewerkt:
pagina-instelling

tijs,

ik zou een keer kijken bij bestand - pagina-instelling - indeling - vertikaal uitlijnen. dit moet op 'boven' staan en niet op 'uitvullen'.

steven

tijs,

ik zou een keer kijken bij bestand - pagina-instelling - indeling - vertikaal uitlijnen. dit moet op 'boven' staan en niet op 'uitvullen'.

steven

1. Ik heb niet het probleem, maar iemand anders, nl. de poster van het probleem.
2. Dit is een oplossing voor problemen in een bestaand document, het gaat de poster van het probleem om de basis-instellingen van een nieuw document, en die staan in normal.dot. Er staan dus instellingen in normal.dot die de klant niet wenst, en vandaar mijn suggestie om te laten beginnen met een nieuwe normal.dot, waar dat probleem niet in aanwezig is.

Wel een goede tip voor documenten die hij met de 'foute' normal.dot heeft aangemaakt! :thumb:

Tijs.

1. Ik heb niet het probleem, maar iemand anders, nl. de poster van het probleem.

Wel een goede tip voor documenten die hij met de 'foute' normal.dot heeft aangemaakt! :thumb:

Tijs.

tijs,

ik had inderdaad niet vergenoeg terug gescrolld om te zien de WvdS de poster was. het is inderdaad zo dat de normal.dot best weggegooid wordt. op bestaande documenten kan mijn tip misschien wel van toepassing zijn.

steven

Hallo beste mensen,

De reactie van Arafy was de oplossing. Hij stond inderdaad op "uitvullen" i.p.v. "boven"!

Arafy/iedereen geweldig bedankt voor het meedenken!!

zo zie je: twee of meer weten meer dan één.
zet je de vraag nog op opgelost?

steven

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan