Word 2003: lijnen creeëren als er niets staat?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Patti

Gebruiker
Lid geworden
26 apr 2007
Wat moet ik precies maken:

Een afdrukbaar blaadje waar als er niets ingevuld wordt er een ................... lijn moet komen. Als er echter in getypt wordt moet deze lijn verdwijnen.

Iemand een idee of en hoe dit mogelijk is?

je kan dit opvangen met een invulveld. ik ken echter de nederlandse vertaling niet: insert - field - fill-in. met F11 ga je naar het veld en met F9 kan je het bijwerken. zie voorbeeld.

steven

Bijlagen

hoi, bedankt voor de tip. Als ik dit probeer schuift de lijn echter op, ik kan hem niet laten verdwijnen.

je moet op F11 drukken en dan op F9. je krijg een popup waar je de tekst kan zetten.

steven

je moet op F11 drukken en dan op F9. je krijg een popup waar je de tekst kan zetten.

steven

bedankt voor je uitleg en hulp, maar het is toch nog echt niet wat ik zoek ;)

Ik denk zelfs niet dat het mogelijk is, behalve door de insert toets te gebruiken, maar dan creeër ik teveel ruimte doordat letters groter zijn dan punten

behalve door de insert toets te gebruiken
als het in te voegen woord langer is dan het aantal puntjes en je vergeet de inserttoets uit te zetten, overtyp je de tekst. vandaar dat ik deze oplossing niet gesuggereerd had. buiten deze twee mogelijkheden zie ik geen oplossing.

steven

als het in te voegen woord langer is dan het aantal puntjes en je vergeet de inserttoets uit te zetten, overtyp je de tekst. vandaar dat ik deze oplossing niet gesuggereerd had. buiten deze twee mogelijkheden zie ik geen oplossing.

steven

ok alleszins bedankt voor je help :-)

Hm, ik bedenk net iets: is het mogelijk (via macro's of zo) om "insert" in the schakelen als je in een veld klikt? dat zou me al helpen

ja en nee: het verschilt onder wat je bedoelt met veel ;-)
het is een soort formulier waar je enkele korte gegevens (naam, ...) en daarna enkele opmerkingen moet kunnen inschrijven. De korte gegevens zijn minder dan een lijn, de opmerkingen maximum twee of drie lijnen

Dag Patty,

Maak een userform met een tekstvak voor de naam (of als de namen al bekend zijn een combobox waarin een naam kan worden gekozen) en een of meer tekstboxen om de overige tekst(en) in te vullen) en een knop waarmee het formulier wordt ingevuld.

Gegroet,

Axel.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan