word 2003 opmaak te automatisch (grrr)

Status
Niet open voor verdere reacties.

fordprfct

Gebruiker
Lid geworden
16 okt 2007
Wanneer ik in word een allinea selecteer en de opmaak wijzig dan gebeurt dat voor het hele document. CtrlZ zet alles weer terug in de oorspronkelijke opmaak met uitzondering van de geselecteerde tekst. Geen ramp dus maar zeer irrrrrritant.
Ik weet niet welke optie ik moet aan- of afvinken om dit ongedaan te maken.

Wie weet dat wel

Dit probleem herken ik, maar heb er geen directe oplossing voor.
Ik heb dat (gehad) met een aantal documenten die ik van anderen heb ontvangen.
Wat in mijn geval wel een aantal keren een oplossing is geweest is het volgende:
Alle opmaakprofielen verwijderen, document opslan en daarna opnieuw opmaken of
Alle tekst, met uitzondering van het eerste en laatste woord, markeren, kopieren en in een nieuw leeg document plakken (eventueel alleen tekst).
Door het eerste en laatste woord niet mee te nemen voorkom je ook dat verborgen opmaakinstellingen aan het begin en eind van het document meegenomen worden.

Tja, bij mij doet ie het bij elk document dat ik maak, dus knippen en plakken is geen optie. Het is typisch zo'n ding waarmee je wel leert leven maar dat razend :mad:blijft

Ik moest wel lachen om je handtekening; in dit geval

een computer (of microsoft) doet heel veel waar je niet om vraagt,,,,,

groet
frdprfct

Format -> Style -> Selecteer modify en haal het vinkje bij "automatic update" weg.

Helaas weet ik niet zo snel hoe dat in het Nederlands heet

Ron

Dank u, dat scheelt een hoop gebrom...
(voor de anglofoben: het Opmaak - Opmaakprofielen - wijzig - automatisch bijwerken niet aanvinken

En wat als dat vinkje niet aangevinkt staat en de klachten blijven?

Tja...

Zover was ik nog niet gekomen
Het is een :mad:probleem en ik heb nog nooit een sluitende oplossing gevonden.
Wordt sowieso helemaal :confused: van die sjablonen en profielen.

Probeer de normal.dot te verwijderen (ook de verborgen versie) en start word opnieuw op.
Geef dan in alle voorgeprogrameerde opmaakprofielen aan dat je niet automatisch wil bijwerken,

Sluit het programma (word maakt een nieuwe normal aan)

en dan maar weer verder ploeteren.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan