Word 2003 probleem

Status
Niet open voor verdere reacties.

jedeco

Gebruiker
Lid geworden
7 mei 2002
Hallo,

Onlangs heb ik bestanden gekopieerd van een pc met Office Xp naar een pc met Office 2003, wanneer ik nu de bestaande bestanden open krijg ik de volgende foutmelding:

Als u dit document opent, wordt de volgende SQL-opdracht uitgevoerd:

SELECT * FROM `NL$`

Gegevens uit de database worden in het document geplaatst. Wilt u doorgaan?

Wanneer ik dan ja of nee doet blijft het hetzelfde, ik kan dan wel in het document werken, maar ik zou graag die foutmelding wegkrijgen.

Kan er mij iemand helpen dit probleem op te lossen.

Alvast bedankt.

Hoi Jedeco, :D

Ik neem aan dat het hier een samenvoeg document betreft?
Deze storing welke jij beschrijft herken ik niet, maar komt bij mij meer over als een terugkoppeling van word of je een bepaald iets wel of niet wilt. (er wordt niks echt programmatisch stilgezet)

Wordt er in dit document toevalig gebruik gemaakt van het Veld Database met de switch \s ("SQL")

O ja, kwam deze "storing" ook voor in het bronprogramma XP?

Laat maar horen?

See Yah! :thumb:

Misschien een beetje laat om aan te sluiten op dit topic, maar ik heb exact hetzelfde probleem. Ontstaan na het installeren van diverse updates over office.

Nu wil ik liever die updates er op laten en deze melding weg krijgen, het gebeurd bij mij als ik exporteer naar Word vanuit Finas (financieel pakket dat op een SQL-database draait).

Er moet toch een oplossing voor dit irritante probleem zijn?

Groeten,

Laatst bewerkt:
Misschien helpt het om bij extra -> opties -> algemeen de instelling conversie bevestigen bij openen aan te vinken.

Wat ik hiervoor heb geschreven werkt niet, maar ik kreeg er toevallig daarna zelf ook last van dus heb maar even verder gekeken :). Het is een extra beveiliging geïmplementeerd va. Word 2002. Eigenlijk meer een herinnering aan je dat de mogelijkheid bestaat dat er kwaadwillende SQL-statements worden binnengehaald met alle gevolgen van dien. Dit kun je permanent uitzetten met de volgende registry entry:

Voor Word 2002, ga naar:
HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Office\10.0\Word\Options

Voor Word 2003, ga naar:
HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Office\11.0\Word\Options

Right-click options, kies nieuw -> DWORD-waarde en type SQLSecurityCheck.
De waarde gewoon op 0 laten staan.

opgelost dus markeren als opgelost a.u.b.

opgelost!
Ds markeren als opgelost a.u.b

heel leuk, maar dan moet de topic-starter zich wel eerst melden...

Beetje zinloze post vind je niet?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan