Word 2007: Compatibiliteitsmodus rammelt

Status
Niet open voor verdere reacties.

Malicka

Gebruiker
Lid geworden
8 mrt 2005
Berichten
293
Ik heb meerdere bestanden op een stick geplaatst. Die bestanden zijn allemaal opgeslagen in de compatibiliteitsmodus: dus geschikt voor office-97-2003.

MAAR het werkt niet!!!! Mijn dualboot pc pakt de bestanden die nieuw zijn gemaakt in Office 2007, niet op en herkent ze niet. Hoe kan dat?? Ik heb toch geleerd dat ik die bestanden voor ofice 2003 kan gebruiken als ik ze opsla als geschikt voor 97-2003 oftewel in de compatibiliteitsmodus. Ik hoef toch niet eerst te converteren??

Wat moet ik doen?
 
Hoi,

Wat bedoel je met 'compatibiliteitsmodus'?
Je moet ze met Opslaan als .... opslaan: Word 97-2003 document (*.doc).
Ze zijn dan wel degelijk te openen in de voorgangers van Word 2007.
Werkt dat niet, dan is er toch echt iets anders niet goed gegaan.

Al eerder is aangegeven hoe je dat in de opties van Word 2007 als standaard instelt.
 
Laatst bewerkt:
Teun, ik heb de documenten gemaakt in Word 2007. Opgeslagen als Word 97-2003. Dat kun je ook zien. Als je aangeeft dat het beeld op Details moet staan, zie je Office 97-2003 document. Toch kan ik die documenten niet openen. Alleen de documenten die ik al eerder in Word 2003 had gemaakt.

Als je een document opslaat als 97-2003 en je opent het, zie je in de titelbalk achter de titel het woord Compatibiliteitsmodus staan (zo leren we altijd weer iets bij). Kom je ook, op 7 juni naar Utrecht? Ik hoop er wel te zijn.

Net kom ik erachter dat er bij Details staat aangegeven dat het geschikt moet zijn, maar bij het openen van het document, ontbreekt het woord Compatibiliteitsmodus, dus ik ga het opnieuw proberen en hoop op succes.
 
Ik weet niet of ik kom, ben er nog nooit geweest ... vanwaar die vraag?
Ik rollebolde nogal eens met (bestuurs-)leden en moderators. Niet omdat ik altijd gelijk wil hebben (soms wel :p) maar over het soms 'bevoogdende' gedrag ......
En soms hebben ze écht gewoon geen 'gelijk'.

Pff .....

Nog even een tip: misschien moet je de laatste updates voor Word c.q. Msoffice 2003 installeren.
Nog even een tip: stuur eens zo'n document naar mij toe, dan kijk ik of het bij mij in 2003 wél te openen is.

With great regards,

T.
 
De vraag over Utrecht stelde ik omdat ik de nieuwsbrief enkele ogenblikken ervoor had gelezen, dus dat zat vers. Ik heb het direct in mijn Outlook agenda (2007 grinz) verwerkt en vroeg me af of ik bekende namen zal ontmoeten als ik werkelijk ga.

Een document sturen zal nu niet meer gaan omdat ik het allemaal heb aangepast, maar bedankt voor het aanbod. Ik moest die documenten op een achttal computers zetten.
 
Als je een Word 2007 document geschikt wil maken voor een voorganger, klik je op de Office knop en daarna kies je voor 'Opslaan als' en klik je op Word 97 - 2003 document. Als je terug bent in het document, zie je in de titelbalk de titel en het woord Compatibiliteitsmodus.

Mijn documenten hadden in de map het uiterlijk van een Word 97-2003 document, maar bleken dat niet te zijn. Toen ik de documenten opende, zag ik niet het woord Compatibiliteitsmodus staan. Ik heb dat opnieuw gedaan en nu is het goed. De bestanden heb ik direct op de andere computers geplaatst en nu kunnen ze in 2003 wèl worden geopend.

Bedankt voor het meedenken.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan