Word 2007 en Reference manager 11

Status
Niet open voor verdere reacties.

HeinrichB

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
31 jan 2009
Geachte medelezers,

Voor het schrijven van artikelen gebruik ik Reference Manager 11 in Word 2007. Het geheel draait op Vista. Deze combinatie gebruik ik ook op mijn note book; hierop geen probleem. Op mijn PC krijg ik een foutmelding.

Bij het installeren handel ik volgens de instructie om twee files ( .dot en .wll) te plaatsen in c:\users\name\AppData\microsoft\word\STARTUP. De Add-in verschijn netjes in Word. Zowel Word als Reference manager geven een fout bij het opstarten;The macro cannot be found or has been disabled because of your macro security setting.

De Help functie geeft als oplossing:
1) Enable all macros. Dit is geen oplossing; hierna werkt het niet
2) Of via het Trust center, en dan openen van Add-ins, dan zie ik de file ( .wll) onder de INACTIVE applications staan. In mijn note boek staat die onder ACTIVE application.

Hoe krijg ik het bestand van INACTIVE naar ACTIVE?

De Help functie stelt voor om de organizer utility onder de Template and Add inns dialog box te gebruiken. Hier ga ik de normal.dot of templates wijzigen. Hier blijf ik liever vanaf.

Maar, is er geen eenvoudiger weg? Ik heb het vermoeden dat het ook langs een eenvoudiger weg zou moeten kunnen. Iets met de macro security setting?

Wie helpt me verder?

Alvast dank voor het meedenken.

Vr groeten,

Heinrich

Kijk eens onder de tab "ontwikkelaars", dan "macrobeveiliging"en dan (3e rode pijltje"), "alle macro's.................."

Bijlagen

• Presentatie1.jpg
    Presentatie1.jpg
    76,5 KB · Weergaven: 75
Kijk eens onder de tab "ontwikkelaars", dan "macrobeveiliging"en dan (3e rode pijltje"), "alle macro's.................."

Beste Pasja,

Dank voor jouw antwoord.

Jouw voorstel komt overeen met mijn eerste stap ENABLE ALL MACROS, alleen ben ik er gekomen via het vertrouwenscentrum. Thans wordt elke makro toegelaten, maar de foutmedling blijft.

Vriendelijke groeten,

Heinrich

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan