Word 2007: nieuw vel toont geen marge bovenaan

Status
Niet open voor verdere reacties.

Johanjohan

Gebruiker
Lid geworden
16 nov 2010
Ik werk al eeuwen met Word, maar nu heb ik iets aparts, als ik een schoon vel open, laat-ie geen witruimte meer zien aan de boven- en onderkant, als ik begin te typen start dat meteen bovenaan 't blad, toch houdt-ie bij 't printen wel rekening met een boven- en ondermarge. Ik vind 't vervelend, ik krijg op deze manier geen goed beeld van hoe de pagina er geprint uit gaat zien, maar ik zoek me suf hoe ik hier weer van af kom. Heb de normal al gewijzigd, lijkt ook niks op te leveren. Wie weet raad?

Alvast dank!

Lijkt mij dat je de view ("beeld") verkeerd hebt staan.
Klik onderaan op de statusbalk van Word op het meest linker vakje dat er staat aan de rechterkant (zie bijlage). Dat is de Afdrukweergave.

[Waarschijnlijk staat de weergave nu op Web-layout (=middelste vakje) of Concept-layout (=rechtse vakje) van dat rijtje in de bijlage.]

Succes,

Tijs.

Bijlagen

• word2007_afdrukweergave.JPG
    word2007_afdrukweergave.JPG
    4,2 KB · Weergaven: 161
Hoi Tijs, dankje voor je snelle reactie. Helaas is dat niet het punt, hij staat keurig in het linker vakje Afdrukweergave...

Dat heb ik zo snel geen idee.

Hopelijk reageert er nog iemand die een idee heeft wat er aan de hand is en wat eraan te doen is.

Tijs.

Je hebt vermoedelijk de optie <Spaties weergeven/verbergen> aangeklikt.... dat gebeurt wel eens als je net onder de liniaal klikt. Het is een beeldoptie waarmee je de boven- en ondermarge van je <Pagina-weergave> kunt verbergen. Voordeel: je ziet meer van je tekst op het scherm, en minder witruimte. Een handige optie als je geen kopteksten hebt; want je ziet meer voor hetzelfde geld! Edoch, een hoop mensen vinden 'm vervelden ;)
Het plaatje is van Word 2003, maar in 2007/2010 werkt het op dezelfde manier.

Bijlagen

• Spaties weergeven-verbergen.jpg
    Spaties weergeven-verbergen.jpg
    24,5 KB · Weergaven: 426
Hey Michel,

dat is de oplossing!! Hartstikke bedankt jongen! Ik ben zo gewend aan die marges, ik vond 't er niet uitzien om zonder te werken. Dubbelklokken op dat frutseltje nét onder de lineaal...

Groet,
Johan

Dan mag je de vreugde helemaal compleet maken door de vraag op <Opgelost> te zetten ;)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan