word 2010: dubbele paginanummering

Status
Niet open voor verdere reacties.

sherpa14

Gebruiker
Lid geworden
26 okt 2004
graag wil ik een dubbele paginanummering voren. bijvoorbeeld "Hfst 1. - pagina x/y"
Op welke wijze kan ik dit invoeren in een document en in op welke wijze kan ik daar een "sjabloon" van maken om in andere documenten gemakkelijk toe te kunnen passen?

In de werkbalk <Hulpmiddelen voor Kop- en voetteksten> vind je een knop <Paginanummer>. Daar vind je een aantal voorbeelden van paginastijlen, o.a. ook de optie <Pagina x van y>. Die kun je selecteren, en aanpassen. Als je op <Alt>+<F9> hebt drukt zie je de feitenlijke code, die eenvoudig is aan te passsen. Bij <opties> kun je opgeven of je de hoofdstukken wilt zien of niet, en ook daar kun je de opmaak van aanpassen. Als laatste kun je die nog opslaan als <Snelle stijl> zodat hij altijd beschikbaar is.

Het lukt me nog steeds niet:confused: om dit op een eenvoudige manier uit te voeren. Waarschijnlijk moeten een aantal voorafgaandelijke elementen goed worden uitgevoerd.

Het opzet is om in eenzelfde tekst met verschillende hoofdstukken per hoofdstuk de paginanummering opnieuw te laten beginnen vanaf 1. Reden is : het hele document moet dan niet steeds volledig worden uitgeprint indien een paar pagina's wijzigen. Dit hoort een "dynamisch document" te worden.
Stel dat ik 3 hoofdstukken heb in die tekst dan wil ik graag de paginanummering laten lopen vanaf "Hoofdstuk 1 'titel van het hoofdstuk / p.1" tot "Hoofdstuk 1 'titel van het hoofdstuk / p.x"
Voor het tweede hoofdstuk dan "Hoofdstuk 2 'titel van het hoofdstuk / p.1" tot "Hoofdstuk 2 'titel van het hoofdstuk / p. x"
idem dito voor de volgende hoofdstukken.

De titel van het hoofdstuk is styeeds opgemaakt met kop1-stijl. Met het sjabloon van de voettekst waarbij het hoofdstuk wordt weergegeven lukt het al aardig: de paginanummering is echter doorlopend. Ik slaag er niet in om de paginanummering op de volgende hoofdstukken steeds op 1 te zetten, ook al selecteer ik bij "opmaak paginanummer" "beginnen bij 1". De eerste keer lukt dit, bij het volgende hoofdstuk niet meer.
Kan iemand mij daar bij helpen?

Laatst bewerkt:
Het eerste hoofdstuk lukt dus, dat is al mooi.
Op de laatste pagina van het hoofdstuk ga je naar de tab Pagina-indeling.
Hier klik je op Eindemarkeringen en vervolgens onder Sectie-einden op Volgende pagina
20111005word1.jpg

Je komt nu in de nieuwe pagina, hier ga je weer naar de kop- of voettekst.
In de kopbalk zet je de knop 'Aan vorige koppelen' uit, zo kun je per sectie een andere kop- en voettekst maken.
Hierna ga je naar Paginanummer; Opmaak paginanummers
20111005word2.jpg

Hier wijzig je het vinkje 'doorlopen vanaf vorige sectie' in 'beginnen bij'.
Nu heb je ook de paginanummers goed.
20111005word3.jpg

Om tot slot het totaal aantal pagina's in de sectie te tonen ga je op de plek staan waar deze moet komen en klik je op Snelonderdelen; Veld
20111005word4.jpg

Hier kiezen voor sectionpages en OK
20111005word5.jpg

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan