WORD 2010 slaat na 50 pagina's stukken over

Status
Niet open voor verdere reacties.

rfcdejong

Verenigingslid
Lid geworden
7 dec 2007
Hallo,

Ik ben bezig met een boek met familie en stambomen in WORD 2010 maar opeens kan ik geen pagina meer toevoegen zonder dat er 90% blank blijft en alleen onderaan nog kan worden geschreven, ik heb getracht dit op te lossen maar niets werkt en het lijkt dat het hele document problemen gaat krijgen.
Het bestand incl foto's is 115 MB groot

Rob

Laatst bewerkt:
Heb je een handleiding. Deze wellicht, misschien is dit wat voor je. Klikje

Lees eens meer bij pagina instellingen.

Misschien omdat je steeds foto's erbij doet is de uitlijning niet goed. Teksterugloop enz enz. Lees meer bij afbeeldingen invoegen

Laatst bewerkt:
hallo Manamana,

Eerst bedankt voor je handleiding, ik ga die eerst doornemen maar wat ik tot dusver zie is wat ik ook denk gedaan te hebben, mogelijk heb ik het document overbelast door te veel documenten te plakken. Mogelijk kan ik de boel opsplitsen per generatie en dan later afdrukken per deel, het bestand is 15 MB groot dus niet echt over te zenden denk ik. Ik heb al geprobeerd dingen weg te halen maar het lijkt steeds erger te worden, ik ga eerst met de handleiding aan de slag.
Dank voor je eerste hulp

Rob

Voeg de bestanden eens toe met "paste special" en kies dan voor jpg of enhanced metafile.
Als je het als bitmap erin zet zou dat een oorzaak kunnen zijn.
Geen mooi voorbeeld qua opmaak wat ik zo vond, maar dit is maar 3 MB ruim...
http://www.hanou.nl/downloads/Lambriex-stamboom.doc
Heb je heel veel meer foto's dan deze?

Hallo André,

Hierbij een voorbeeld pagina:voorbeeld.jpg
Deze is als volgt opgezet:
Nieuwe pagina / Pagina indeling /Watermerk / aangepast watermerk / afbeelding erin, 240%
Dan pas ik de marges aan op normaal i.v.m. eventueel afdrukken en binden.
Dan stel ik de voettekst, paginanummering in onderaan.
Dan met insert een tekstblad maken ter grote van het hele blad wat ik ga bewerken
Dan maak ik een rand en geef het tekstvlak kleur, eventueel iets doorschijnend.
Nu wil ik dit blad door het hele boek gaan gebruiken, of per sectie maar ik krijg het niet doorgevoerd als basis voor het volgende blad, dan komt er allen een leeg blad.

Zoals je ziet zijn de images niet klein want ze moeten leesbaar zijn.

Ik hoop dat de bijlage (image) overkomt want een plaatje zegt meer dan woorden.

Rob

Hmm, kijk eens naar dit voorbeeld met jouw plaatje er meer dan 200x in.... niet groot, < 1 MB...
http://www.mijnbestand.nl/Bestand-LLSLAQZEDRLS.docx
Kan ook zijn dat er ongemerkt toch wat onderwaterscherm rommel in komt... en dat de grootte opblaast..
Dan helpt vaak maar 1 ding: maak het doc/docx klaar en kies mbv de muis of de cursor de hele tekst met plaatje en kopieer het naar een schoon doc/docs.
Al dan niet met watermerk dit testen.

Hallo André,

Ik kan hier verder volgens mij niet in bewerken of doe ik iets fout,
Hoe kon je zoveel pagina's kopiëren?
Dit is wel wat ik zou willen doen maar ik volg het niet helemaal, leeftijd?

Rob

Leeftijd... dank je voor het compliment maar ik hoop over ca 8 j met pensioen te gaan.. ;)
Het was alleen een voorbeeld dat veel plaatjes niet altijd een grote doc/docx hoeft te geven. Ik heb het ook wel eens gehad dat het super groot werd, rommel op de achtergrond.... en als ik dan een nieuwe doc aanmaakte en via selectie en copy het overzet en dan het nieuwe bestand opsla... is het een heel stuk kleiner..
Dus bewaar het grote bestand, maak een nieuwe aan met een andere naam en probeer dat en sla op.

Ok, Andre nu snap ik het, ben inmiddels 68 jaar:shocked:, Maar hoe kan ik nu een opgemaakte blad in word kopiëren zodat ik er b.v. 50 bladen heb. Als ik mijn blad invul dan gaat het niet verder en moet ik telkens een nieuw blad in voeren, volgen mij moet dat toch ook automatisch kunnen?

Rob

Blad, je bedoelt pagina?
Je maakt een nieuwe doc/docx aan, eventueel al met watermerk. Je hebt dan 1 pagina.
Zodra je vis selectie en copy van het andere Word doc/docx het in de nieuwe plakt... worden de overige pagina's automatisch aangemaakt.
Of bedoel je dat niet.. ?

Oke de handleiding heb je nu. Ik kan een hele hoop gaan typen, maar probeer deze wiki eens.

http://nl.wikibooks.org/wiki/Microsoft_Word/Opmaakprofiel_wijzigen

[h=1]Microsoft Word/Opmaakprofiel wijzigen[/h]Let op maak eerst een kopie van al je gedane werk, zou zonde zijn als je iets kwijt raak na zoveel werk.

Geef het een goede naam ik noem maar wat kopie van stamboom 3 mei 2014

En bestudeer deze wiki eens. Hoop dat het een en ander duidelijk wordt.

Ja het is een kluifje maar ja.

Laatst bewerkt:
Hallo André en Manamana,

Op dit moment heb ik voldoende informatie om te experimenteren, dus stop ik eerst met deze vraag, hopelijk mag ik erop terugkomen als ik wat verder ben, alvast mijn hartelijke dank voor jullie energie en hulp.

Rob de Jong

Laatst bewerkt:
Oke dat is mooi, laat gerust wat weten hoe het je verging. We wachten rustig af. Groeten van ons allemaal. :p

Help

Ik heb het eerste probleem al te pakken, ik krijg het sjabloon wel in documenten maar wordt niet gevonden in nieuw sjaploon, het wordt daar niet weergegeven ook niet in de map eigen sjablonen
Moet ik die map zelf maken? Ik gebruik office 2010 voor thuisgebruikers, kan dat de reden zijn?

Sjablonen wooden opgeslagen in een standard map. Als je zelf een sjabloon maakt, moet die dus in die map worden opgeslagen. Heb je al gecontroleerd of je de sjabloon op de goede plek hebt opgeslagen?

Hallo Rob. Hier nog wat aanvulling op octafish. Nu ga je bijkans nog meer lezen dan je al deed. :P

maar ik denk dat dit de beste leermeester is. Makkelijk kan ik het niet typen.

Klik hier maar eens daar staat alles wat je volgens mij moet weten.

Onderin is alles te zien in filmpjes. helaas Engels, maar wellicht geen probleem voor jou.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan