Word 2010 Spellingscontrole bij nieuw document werkt niet

Status
Niet open voor verdere reacties.

rogerdehaan

Gebruiker
Lid geworden
17 mei 2007
Berichten
28
Hoi,

de spellingscontrole werkt bij bestaande documenten wel maar in nieuwe aangemaakte niet.
bestand/ opties/ controle/ staat spelling en gramatica aangevinkt. zie screen dump
geen vinkjes bij uitgezonderingen voor

Bij
styl staat wel een vinkje "geen spelling- of gramaticacontrole uitvoeren." zie screen dump. als ik dit vinkje weghaal dan voert hij een controle uit.;)
Helaas kan ik dit niet als standaard instellen.

maarja om dit iedere keer te doen bij een nieuw document. :confused:

De vraag is waar kan ik instellen dat elk nieuw document weer standaard gecontroleerd wordt.:d

grt
 

Bijlagen

  • controle.jpg
    controle.jpg
    76 KB · Weergaven: 647
  • styl.jpg
    styl.jpg
    110,3 KB · Weergaven: 545
Laatst bewerkt:
Ga naar het tab (Controleren) daarna naar taal, vervolgens naar controletaal instellen (net als op plaatje 2). Zorg ervoor dat "Geen spelling- of grammaticacontrole uitvoeren" uit staat en vervolgens klik je op de knop linksonderin "Als standaard instellen". Nu sluit je het document en klik je op niet opslaan. Nu start je Word opnieuw op en staat het vinkje niet meer aangevinkt.
 
Thanks, nu dat werkt handmatige spellingscontrole weer. Hoe krijg ik hem zo ingesteld dat ook bij het eerste document de spellingscontrolle tijdens het typen werkt?
 
Als het goed is moet hij het bij een nieuw geopend document het doen.
Test het eens door gewoon is wat onzinnigs te typen bijv. fdjsakfl;djskla.

Doe hierna wel een spatie of een paar keer enter kijk of er een rode lijn onder staat.
 
Ha een hele onzin tekst ingevoerd en dan doet hij niks.
Maar als ik enter geef dan voert hij de controle uit?????
 
Zet Grammatica controleren tijdens typen uit; een in mijn ogen onzinnige optie om te gebruiken. Die kun je beter instellen bij de handmatige Spellingcontrole die je met <F7> uitvoert. Zoals je hem nu hebt staan (bij typen dus) wordt de grammatica pas gecontroleerd als een alinea af is; voor die tijd kan Word nooit weten hoe de grammatica er precies uit moet zien, in tegenstelling tot Spelling controleren, wat op Woordbasis gebeurt. Ook hiervoor geldt dat Word wel moet weten dat een woord 'af' is, en dat gebeurt als je een spatie typt. Maar grammatica werkt dus met zinnen, en dat maakt dat het scherm ook onrustig wordt, omdat Word het wel blijft proberen. Grammatica uitzetten, en je bent volgens mij van je probleem af.
 
Opties voor word / controle
staat alleen een vinkje bij spelling controle tijdens typen.

vervolgen word afgesloten en opmieuw gestart. en weer alleen controle na enter van meerdere woorden.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan