Word 2010

Status
Niet open voor verdere reacties.

taxda

Gebruiker
Lid geworden
29 nov 2010
Hallo,

Ik heb een wordbestand met watermerk. Bovenaan staat een titel. Daaronder kunnen derden zelf iets neerschrijven. De titel en het watermerk mogen ze niet kunnen bewerken en wat ze schrijven moet in Verdana 11 zijn. Hoe kan ik dit doen?

groet taxda

Hoi,

Door dat wat je net aangeeft eerst in het document te 'regelen' en het document vervolgens op te slaan als een sjabloon.

Hai,

Dat klinkt gemakkelijk maar hoe doe ik dat in praktijk?

Nog iets,
Het lukt mij niet het lettertype en de lettergrootte vastgesteld te krijgen.

Lettertype en grootte:

Open het document
Toetscombinatie Ctrl-a (alles selecteren)
en nu het lettertype en de grootte wijzigen.

Als watermerk ... etc. klaar zijn:

Menu: Bestand > Opslaan als...
en dan kiezen voor 'Wordsjabloon...'

Gaat niet goed.

Ik heb hier een wordbestand met watermerk en een aanhef met lettergrootte 26. Nu wil ik dat dit niet te bewerken valt door derden maar zij moeten daaronder wél kunnen werken maar dan met lettergrootte 12.
Dus er moet een deel niet te bewerken zijn en het deel wat wél te bewerken is moet alléén te bewerken zijn met lettergrootte 12.

Dat gaat niet lukken. Je kunt wel een sjabloon maken met daarin de gewenste instellingen. Echter iemand die dit opent kan alles wijzigen in dit document. Dat kun je niet tegen gaan.

Het meest makkelijk is om er gewoon met de gebruikers afspraken over te maken.

Hai Rogers,

Volgens mij is het gelukt...
Ik heb de aanhef neergezet. De cursor op de volgende regel gezet. Lettertype en grootte ingesteld en toen
-controleren, bewerking beperken, vinkje bij bewerkingsbeperkingen (alleen lezen), uitzonderingen (iedereen aanvinken), ja, afdwingen van beveiliging starten, wachtwoord opgeven.
En..... het lijkt erop dat het werkt....

Groet,

Taxda

Heb ik toch nog iets geleerd deze zaterdag :thumb:

Dankje voor de terugkoppeling.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan