Word 2013; automatisch velden bijwerken bij opslaan

Status
Niet open voor verdere reacties.

jvsoest

Gebruiker
Lid geworden
2 okt 2000
Hallo,
In Word 2013 heb ik ontdekt dat velden zoals (SUM{above}) niet automatisch bijgewerkt worden bij het opslaan van het document. Gezocht bij opties om dit altijd te laten doen maar niet iets kunnen vinden.
Weet iemand waar je dit kan instellen? Of is het een toevoeging van het veld oid.
Ik mis het enorm temeer omdat ik na het opslaan het document ook opsla als PDF en dan verstuur met de mail. Helaas dus soms bij niet bijgewerkte velden(lees totaal bedragen).

Ik kan natuurlijk wel een macro schrijven maar eigenlijk verwacht ik dat je dit kunt instellen ergens.

Bedankt alvast voor tips.

In Word 2013 heb ik ontdekt dat velden zoals (SUM{above}) niet automatisch bijgewerkt worden bij het opslaan van het document.
Die 'ontdekking' komt een beetje laat, want Word heeft dat nooit gekund :).

Wat wél kan: opties aanzetten die velden automatisch bijwerken vóór het afdrukken. In <Opties>, <Weergave>, groep <Afdrukopties> kun je de vinkjes <Velden bijwerken voor het afdrukken> en <Gekoppelde gegevens bijwerken voor het afdrukken> aanzetten. Dan ben je er in ieder geval van verzekerd dat je de correcte gegevens hebt bij het maken van een PDF (is ook een afdruk namelijk). Velden worden, met deze opties aangevinkt, ook bijgewerkt als je een afdrukvoorbeeld van het document bekijkt, want ook dat is een vorm van afdrukken.

Alternatief is nog dat je een macro opneemt die bij het openen of opslaan van je document alle velden bijwerkt. Als je die macro in je Normal.dot zet, dan werkt hij voor elk document. Wil je dat niet, dan kun je hem ook in een specifiek document hangen.
Code:
Private Sub Document_Close()
    Application.ScreenUpdating = False
    With Selection
        .WholeStory
        .Fields.Update
        .MoveLeft Unit:=wdCharacter, Count:=1
    End With
    Application.ScreenUpdating = True
End Sub

Alternatief is natuurlijk heel simpel: <Ctrl>+<a> om alles te selecteren, <F9> om alle velden bij te werken en je bent er ook.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan