Word 97 sluit direct af bij printopdracht

Status
Niet open voor verdere reacties.

Tosty82

Gebruiker
Lid geworden
23 nov 2007
Berichten
19
Ik draai op mijn werk word 97.
Als ik een word-document open heb staan en ik wil deze afdrukken dan word er geen printopdracht gemaakt maar sluit word direct af.
Als ik een afdrukvoorbeeld maak en die print gaat het wel goed. Als ik het bestand zelf rechts-klik en dan zeg afdrukken gaat het ook prima.
Het 'normaal' afdrukken vanuit word alleen niet.

Het enige wat ik mij kan bedenken, het document staat lokaal (c:), terwijl een aantal sjablonen verwijzen naar de home-directory op de H-schijf. We draaien binnen een Novell-netwerk en ik draai een WinXP-pro systeem.
Bijgevoegd ook een screen van de paden.

Iemand een leuk idee waar ik dit kan zoeken?

Thanks in advance

P.S. ik ben zelf een ICT-er, dus volledige lekentaal hoeft niet ;-)
 

Bijlagen

  • sjabloonpaden.JPG
    sjabloonpaden.JPG
    16,4 KB · Weergaven: 71
Word sluit direct af bij printopdracht

Dit probleem heb ik ook. Het vreemde is dat het alleen bij Word gebeurt en bijvoorbeeld niet bij Excel. Zoek een poosje om het antwoord maar, helaas, nog niet gevonden. Ben dus benieuwd
 
Dit probleem heb ik ook. Het vreemde is dat het alleen bij Word gebeurt en bijvoorbeeld niet bij Excel. Zoek een poosje om het antwoord maar, helaas, nog niet gevonden. Ben dus benieuwd

Dit ben ik inderdaad vergeten te melden, het gebeurd alleen bij Word en niet bij Excel.
 
Misschien heb je hier iets aan:Microsoft Word 97 nog een keertje

Microsoft liet ons weten dat er een serieuze bug voorkomt in Word 97, waardoor informatie verloren kan gaan als gebruik wordt gemaakt van de opdracht: 'Opslaan als'. Volgens Microsoft zit de bug zelfs in twee bestanden: WINWORD.EXE en WWINTL32.DLL. Iedere keer dat 'Opslaan als' wordt gebruikt gaat Word op zoek naar een tekenobject in het op dat moment geopende document. Wordt dat niet gevonden, dan zal Word het document niet correct afsluiten voordat het onder de nieuwe naam wordt opgeslagen. Als u Word in een netwerkomgeving gebruikt dan kunt u geconfronteerd worden met de volgende foutmelding: '[naam orginele document] is in gebruik bij een andere gebruiker: wilt u een kopie maken?'. Deze foutmelding verschijnt overigens soms ook als die andere gebruiker dat document inmiddels niet meer geopend heeft. Iets soortgelijks krijgen gebruikers van Novell GroupWise voor hun neuw: 'GroupWise Error 8201-cannot return document to library'. Gebruikers van een Document Managing System zijn al helemaal slecht af, want "er kunnen gegevens in het originele document verloren gaan", aldus Microsoft. Microsoft heeft de bugs uit beide bestanden WINWORD.EXE en WWINTL32.DLL verwijderd. De kans is groot dat u ze nu al volledig getest op de website http://www.microsoft.com/zult kunnen vinden, smaen 'ingepakt' in het bestand ODMAUPD.EXE. Op dezelfde plaats kunt u voor de laatste gegevens over deze zaak terecht bij de Knowledge Base, artikelnummer Q179435. Microsoft Excel 97 Het is al een tijdje tamelijk onrustig op het gebied van de updates, patches en bugfixes voor Excel 97 waardoor menigeen het spoor een beetje bijster is. In de afgelopen maanden hebben we onder meer melding gemaakt van een bug (rekenfout) wanneer het ging om gedeelde formules. Daarvoor hebben we een handmatige oplossing aangeboden. Ongeveer tegelijkertijd kwam Microsoft op haar website met een bugfix, maar die bleek het probleem slechts voor de helft op te lossen door wel de fout in de rijen te verbeteren maar niet die in de kolommen aan te pakken. Microsoft gaf de blunder al snel toe en adviseerde de bugfix dan maar niet te gebruiken en terug te vallen op de eerstgenoemde handmatige oplossing: selecteer cel A1 en kies Bewerken - Vervangen. Voer zowel in het venster Zoeken als in het venster Vervangen door het = - teken in. Inmiddels heeft Microsoft een nieuwe patch geschreven, die meerdere reparaties uitvoert die betrekking hebben op het gedoe met die gedeelde formules. Ook voor hen die al een patch op Excel hebben losgelaten kan het geen kwaad deze laatste versie te downloaden aangezien het bestand keurig zal melden of u al up-to-date bent: het installeert uitsluitend de bestanden die mogelijk nog aan uw versie ontbreken. De patch heeft als bestandsnaam xl8patch.exe en is te vinden op http://www.microsoft.com/office/download/xl8patch.exe Adobe PageMaker en Microsoft Excel

Het binnenhalen van een Excel-spreadsheet in PageMaker 6.5 of eerder kan tot problemen leiden indien de Excel-spreadsheet cellen bevat in kolom DY of hoger. Het uitermate vervelende probleem - een ongewenst leeg tekstblok - doet zich zowel voor bij Windows als Macintosh en is lastig te vermijden. De meest voor de hand liggende oplossing die Adobe (http://www.adobe.nl/) biedt is dan ook om geen celcoördinaten met de kolom DY of hoger op te nemen in een formule. Een andere, meer bewerkelijke manier om het probleem te omzeilen is het gebruik van serie-formules achterwege te laten en het celbereik nauwgezet te specificeren in de Excel importfilter-dialoogbox.

Microsoft Excel 97/7.0 en Word 97

Wie regelmatig teksten uit Word kopieert en vervolgens in Excel 97 of 7.0 plakt kan de volgende foutmeldingen op het scherm krijgen: 'Excel veroorzaakt een ongeldige paginafout in module KERNEL32.DLL op 0137:bff858cd', 'Excel veroorzaakt een ongeldige instructie in module [onbekend] op 0000:00000017' of 'Excel veroorzaakt een ongeldige paginafout in module Excel.exe op 0137:50018fd6'. Dit kan zich voordoen als de tekst in Word een formule of speciale functie is of iets wat daar sterk op lijkt, zoals tekst die begint met een is gelijk teken (=), en minteken (-), een plusteken (+) of een apenstaartje (@). Wilt u deze tekst in Excel plakken door gebruik te maken van de optie Plakken speciaal en Tekst, dan kan het dus mis gaan. Tijdens het schrijven van dit artikel was Microsoft nog druk bezig met het zoeken naar een oplossing. Voorlopig wordt geadviseerd om dergelijke tekens aan et begin van de te kopiëren tekst te verwijderen
 
Robert, bedankt voor de uitleg, maar ik krijg helemaal geen foutmelding, dus het is nogal lastig te bepalen of dit de oorzaak/oplossing is.
Daarnaast denk ik niet dat de systeembeheerders er blij mee zullen zijn als ik lukraak bugfixes ga installeren.

Tosty
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan