Word bestand verspringt

Status
Niet open voor verdere reacties.

ralluv

Gebruiker
Lid geworden
8 feb 2008
Berichten
68
Hallo,

Ik heb een soort van bestelformulier gemaakt in Word op a5 en zo ingesteld dat hij hem als boekje print. Maar elke keer als ik het formulier verstuur naar iemand op mijn werk via de e-mail en diegene klikt op de bijlage dan verspringt alles en klopt er helemaal niets meer van. Als ze het bestand ergens opslaan lukt het wel (nog niet precies dezelfde opmaak, maar oke), maar het is juist de bedoeling dat ze hem meteen vanuit de bijlage kunnen uitprinten. Weet iemand waar dit misschien aan kan liggen of hoe ik het dan moet beveiligen ofzo?

Alvast bedankt!
 
Heb je mogelijk tot op zeer korte afstand van de marges getypt? Daar zou (een deel van) de oorzaak kunnen zitten; andere mensen hebben andere printers en hun printers zouden mogelijk niet tot op zeer korte afstand van de marge kunnen printen?
 
Ik heb inderdaad dicht op de marges getypt, maar dat gaat jammer genoeg niet anders. De printer die ik gebruik is dezelfde printer als mijn collega's gebruiken en als standaardprinter is ingesteld. Dus dat zou het probleem niet kunnen zijn...
 
Opslaan als PDF?

Ik weet niet of je ook de mogelijkheid hebt om het bestand als Adobe pdf op te slaan?
Hiermee maak je een 'digitale print' en voorkom je dat je opmaak e.d. veranderd.
Ontvangers van jouw bestand kunnen het dan openen in Acrobat reader en zo uitprinten.
 
Ik zou hier twee opmerkingen/kanttekeningen willen maken.
1. Het is geen goede praktijk om bijlagen rechtstreeks vanuit de mail te openen/printen. Sla eerst lokaal op.
2. Het "verspringen" zou wel eens kunnen te maken hebben met verschillende configuraties van Normaal.dot. Als je Normal Style (ik weet sinds kort dat de NL vertaling van Styles "Opmaakprofielen" is) gebruikt, zal het best kunnen dat die bij je correspondent heel anders is (ander font, tab stops, etc.). Daarom wordt aangeraden een welbepaalde Style (= Opmaakprofiel :D ) toe te kennen aan je tekst(en) en welbepaalde tabstops te plaatsen. Als gevolg zou je document op een andere computer op dezelfde manier moeten openen en printen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan