Word doc met VBA printen met telkens hoger nummer

Status
Niet open voor verdere reacties.

Waaslander

Gebruiker
Lid geworden
1 mei 2012
Het WORD-document wordt manueel geopend, daarna zou een macro het volgende moeten doen

1. In het document (bovenaan in te voegen) een steeds ophogen volgnummer, indien mogelijk met aan te passen lettergrootte en in het vet.
2. Het document opslaan in de map c:\Documenten_metNR\ met als bestandsnaam dit volgnummer
3. De applicatie WORD sluiten.

Dus telkens een nieuw document wordt geopend zou het nummer moeten verhogen met "1".

Is dit mogelijk ?

Je legt niet helemaal voldoende uit wat je wilt; ik neem tenminste niet aan dat je een nieuw nummer wilt elke keer als de gebruiker een nieuw document aanmaakt, maar alleen als dat document wordt opgeslagen.
Als het om één gebruiker gaat, kun je het nummer wel genereren en opslaan. Als het om een bedrijfsapplicatie gaat, en meerdere mensen het nummer moeten kunnen genereren, dan heb je een iets ander probleem.
De eenpersoons oplossing kun je op een aantal manieren doen: je kunt een nummer genereren en opslaan in de Registry, je kunt een apart ini bestand maken waarin je het nummer opslaat (ook de oplossing voor meerderere gebruikers) of je kunt het nummer opslaan in een UserDefined variabele die je opslaat in het profiel. Take your pick...

Alvast bedankt voor je reactie.

Misschien idd wat weinig uitleg ;-)

Het zijn bestaande documenten die als attachement binnenkomen en die ik zou willen saven met een nr op het blad als ik print en dat dit bestand ook met dit nummer wordt opgeslagen.
Het gebeurt telkens op dezelfde pc met dezelfde user.
Is het ook mogelijk eventueel eentje van deze uit te werken ?

In welke Word versie wil je 'm hebben?

Het zijn bestaande documenten die als attachement binnenkomen

Als dat in outlook is kun je ook het opslaan van die bijlagen automatiseren met VBA.

Kijk maar een hier: http://www.snb-vba.eu/VBA_Outlook_external.html#L241

Laatst bewerkt:
Ook dat sluit automatisering van het opslaan van een bijlage niet uit....
Vertel eens meer.

Ik had het toch graag in een macro gezien omdat ik naargelang de taal, aard tekst enz. andere handelingen wil stellen.
Achteraf zou ik dan 3 - 4 macro's maken die ik apart kan instellen.

Laatst bewerkt:
Ben blijven zoeken naar een oplossing.

Ik probeer nu via een excelbestand.
Ik heb nu een bestandje waar ik de waarde uit een cel kan laten vermeerderen telkens het bestand opent.

Kan ik nu in Word... dat bestand openen, de waarde in een variabele steken en dan het excelbestand terug saven via vba.

Zo ja :o kan iemand mij dan op weg helpen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan