Word doc. openen

Status
Niet open voor verdere reacties.

ria

Gebruiker
Lid geworden
8 sep 2000
Berichten
376
Wie weet een oplossing voor het vlg. probleem.
Ik heb op een computer waar XP op staat d.m.v. word een heleboel tekst opgeslagen op een floppy.
Ik wil dit doc. thuis openen waar ik win 98 sec.ed. op heb staan en krijg een rare mededeling. (ik heb een schermafdruk hierbij gevoegd.
Op datzelfde floppy staan nog een paar doc. en die kan ik wel gewoon openen. Voor mij een raadsel, hopelijk weet iemand hier een oplossing voor. (het was veel werk).
Ik heb voor dat bestand wel gebruik gemaakt van een ocr programma Omnipage 12. Ik weet niet of dat een oorzaak kan zijn.
Vast dank voor de moeite
 

Bijlagen

  • openen.doc
    43 KB · Weergaven: 47
Er kunnen een aantal dingen aan de hand zijn:

je hebt geen rechten om het bestand te openen
de floppy is beschadigd (ik hoop dat je op je werk nog een kopie hebt)
het betreffende bestand is niet helemaal lekker opgeslagen (zie boven)

Heb je al eens met de verkenner op de flop gekeken en de eigenschappen van het bestand bekeken? Misschien staat daar meer info bij.
Wat mij wel opvalt aan de screen dump is de bestandsnaam, lijkt wel of deze niet helemaal af is.
 
Kan het zijn, dat je een plaatje (fotocopie) hebt gemaakt? Probeer dan eens m.b.v. bijvoorbeeld photoeditor te openen (rechtermuisknop, openen met..). Wel zorgen dat het vinkje bij "altijd met dit programma openen" is weggehaald!

Han
 
Ga in Word naar Extra\opties. Klik op tabblad Algemeen: haal daar vinkje weg bij "Automatische koppelingen bijwerken bij openen". Klik op tabblad Weergave: haal vinkje weg bij "aanduidingen bij figuren".

Probeer het opnieuw.

Groetjes,
Bennie
 
Bedankt voor jullie reactie`s, heb alles geprobeerd, maar ik ben toch bang dat dit bestand gewoon definitief beschadigd is.
Jammer, maar helaas.
Heb voor iemand het geheel wel uitgeprint en ga dus alles straks opnieuw inscannen via ocr en opnieuw opslaan.
Toch erg bedankt.
Zal alles weer terugzetten in word zoals het stond.
 
Helaas van al het werk dat je gedaan hebt en wat je nu nog een keer moet doen.

Nog even een tip (ben je nu helaas op de harde manier achtergekomen):
Als je iets bewaard op flop zorg dat je altijd een kopie ergens anders hebt (HD, CD, geheugen pen), ikzelf heb nog geen half jaar bij een computerbedrijf gewerkt en in die tijd heb ik heel wat mensen gezien die met een zelfde soort probleem zaten. Het lijkt wel of de flop de laatste jaren erg onbetrouwbaar is geworden.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan