• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

word doc transferen naar excell

• Onderwerp starter Onderwerp starter grema
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

grema

Gebruiker
Lid geworden
2 dec 2006
hoi,

ik ben er weer .

weet iemand hoe ik een word document naar een excell bestand
krijg , zodanig dat ik dit nog kan bewerken

alvast bedankt

ps.Sinds ik deze site ontdekte, heb ik door jullie reeds veel bijgeleerd . Thanks . Toffe site.

hoi killermenace ,

het is een documentje met : ( offerte van ... )

met plaats ! code ( = getal ) ! omschrijnving van code !aantal ! eenheidsprijs ! subtaal

deze wil ik kunnen bewerken en verder versturen.

Grema.

Waarom wil je het naar Excel omzetten? om de berekeningen makkelijker te doen?

Want dan kan je ook een excel-tabel in een word bestand plaatsen en dan daarin makkelijk met stukprijzen etc rekenen.

De manier om die in te voegen kan met het icoontje in je taakbalk:
exceltabelicoonlr8.jpg

hetgeen ik vind op mijn werkbalk is een blokje waarin je enkel 5 * 4 blokjes kan maken .

het invoegen van een excell blad zie ik niet staan op de werkbalk.

( als leek moet je echt alles testen en vooral vragen aan experts :)

En kan het niet van word naar excell of is het te complex ?

grema

Ik heb meestal zoiets, als het niet nodig is, en het werkt goed. Dan kan je het net zo goed in hetzelfde bestand laten en dan met een kleine aanpassing.
Ik zelf zou zo niet weten hoe je het zo in excel kan laden, behalve met copy/paste, misschien dat iemand anders een lichtje hier kan laten schijnen daarover :)

Dat blok wat jij daar krijgt is een blok voor een wordtabel. Die kan je wel verder naar links en naar onder schuiven als je een grotere zou willen hebben.
Je zou eens aan de rechterkant van het taakbalk gedeelte op het pijltje naar onder kunnen drukken.
excelpijlicoonaa4.jpg

En daar kiezen voor "knoppen toevoegen/verwijderen" en dan in dat menu is het wel mogelijk dat die tussen staat, en als er een vinkje voor staat dan zou die weergegeven moeten worden.

spijtig ,

vind niets terug in werkbalk

versie excell 2000

misschien te oud , maar tot nu toe voldoende voor gebruik

moet me mischien toch eens upgraden .... Weet er iemand wat de gevolgen zijn voor de oude bestanden.

Ben je die dan zomaar kwijt en blijven al de links van voorheen dezelfde ?

grema.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan