word docs online bewerken

Status
Niet open voor verdere reacties.

tom V

Gebruiker
Lid geworden
27 aug 2007
Beste,

Of mijn vraag hier correct staat weet ik niet.

Ik zou graag enkele word-documenten online zetten, zodat andere deze kunnen bewerken en opslaan. In het verleden maakten ik hiervoor gebruik van een virtuele harde schijf "gmaildrive" maar dit is niet echt betrouwbaar.

Is het mogelijk om deze documenten op een ftp-ruimte te zetten en daarna te laten bewerken en op te slaan (in de ftp-ruimte). Zodat nadat alles is ingevuld iemand dit document kan afprinten.

Indien dit niet mogelijk is, kent iemand hier een simpele oplossing voor?

opm: ik heb geen ervaring met websites maken e.d., maar ben bereid om veel te leren.

Alvast bedankt!!!

Tom

Alv

Je kan mensen een FTP login geven, en afspreken om de documenten uit de map te halen, en daarin terug te plaatsen. Als deze mensen geen ervaring met FTP hebben lijkt me dit omslachtig (FTP is voor leken vaak te technisch).

Misschien is het handiger om een account aan te maken bij Google Documenten of Zoho Writer. Daar kun je gemakkelijk documenten uitwisselen met anderen.

Beste,

Beide heb ik geprobeerd, maar het document krijg ik niet gemaakt in google docs (te complex voor google). Zou het wel mogelijk zijn dmv een website? zonder downloaden en uploaden (gewoon opslaan).

Groetjes,

Tom

Het is ook mogelijk om een bestaand Word document te importeren in Google of Zoho.

Zou het wel mogelijk zijn dmv een website? zonder downloaden en uploaden (gewoon opslaan).
kun je preciezer uitleggen wat je bedoelt?

Beste,

Om het heel concreet uit te leggen. Ik ben werkzaam op een school voor leerlingen met autisme. Aangezien deze leerlingen behoeften hebben aan structuur stellen we elke dag een dagschema op. Dit is een gedetailleerde agenda die door verschillende personen ingevuld dient te worden. Tot nu toe plaatsen we dit op een gmaildrive. Deze opent echter vaak niet, of documenten zijn tijdelijk niet beschikbaar ed. Kortom veel frustraties bij collega's. Ik heb geprobeerd om een dagschema in te voegen via googledoc's. Het resultaat leek echter niet meer op ons dagschema en was niet bij te werken tot het oorspronkelijke document. Ook het opstellen van een nieuw document geeft nooit het gewenste resultaat in googledocs (vooral problemen met de tabellen)

Wat zou ik nu precies willen; een document online plaatsen dat door mijn collega's ingevuld kan worden op eender welk moment, zowel op school als thuis. Zodat de collega die het eerst les heeft s'morgens het dagschema kan afprinten en bezorgen aan de leerlingen. En dit liefst via een systeem zonder veel conflicten en waarbij het originele document behouden blijft.

Ik heb ooit ergens gezien dat mensen bij een website op pagina bewerken moesten klikken bij een website en dan deze in word konden aanvullen.
Is dit een mogelijkheid? En hoe kan ik dit doen?

Zijn er ander manieren om dit te doen?

Alvast bedankt!

Tom

Je kunt natuurlijk een eigen systeem gaan maken in ASP. Kun je er ook nog picto's bijzetten. Ik heb een (stief)zoontje met PDD-NOS, dus die picto's zijn best handig.

Beste,

Alvast bedankt voor je reactie.
Wat is een Asp systeem? Ik ben niet bekend met internetsystemen bouwen.

Groetjes,

Tom

asp is een database/script (programmeer) omgeving voor websites. Je zou hier een systeem voor kunnen maken waar je een tabel achter hangt met velden datum/tijd/actie/details die dan via een webbrowser in te vullen zijn

Beste,

Dit ga ik morgen zeker eens verder bekijken. Klinkt zeer interssant! Moet zeker een cursus van te vinden zijn op internet.

Alvast bedankt!

Tom

Succes, mocht je nog wat willen weten dan neem je maar even contact op.

Beste,

Ik heb wat informatie opgezocht ivm asp. Dit lijkt me echter te moeilijk voor mij. Heb je enig idee of er ook een behoorlijk simpele oplossing bestaat. Ik ben van plan om via de vdab een cursus html te volgen. Zou het mogelijk zijn om een eenvoudige website te maken waarbij ik die dagschema's online plaats en collega's deze kunnen invullen door op pagina, bewerken te klikken. Waarna ze de nodige gegevens invullen en het document opslaan. Zonder het te moeten downloaden en uploaden.

Alvast bedankt!

Tom

Dat kan, maar dan ben ik bang dat het nog ingewikkelder wordt. asp is echt niet zo lastig hoor als je 't eens gezien hebt. In welke regio woon/werk je?

Beste,

Ik ben woonachtig te Peer. Acces ken ik wel (ook een database toepassing).

Groetjes

je kunt een access database opzetten en de tabellen gebruiken voor weergave in .ASP. het hoeft er allemaal niet supergelikt uit te zien om mee te beginnen, en vooral als je classic .asp (3.0) gebruikt, is het allemaal vrij recht toe recht aan. Het merendeel is HTML code met wat VBS/VBA achtige code om de koppeling naar de database te maken. Illustratief:
<%
(wat code om database te koppelen en een recordset (tabel in geheugen) te maken
%>

<html>
(andere html tags)

Het volgende woord komt uit de database: <% =rst("DataVeld") %>
(andere html tags)
</html>

Ik zit op de grens van Gelderland en Limburg, beetje te ver van Peer. Kom nog wel eens in Antwerpen, Gent en Lovendegem, maar ik weet nooit hoe lang dat nog gaat duren.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan