Word document Auteurrechten

Status
Niet open voor verdere reacties.

umiyz

Gebruiker
Lid geworden
15 aug 2006
Berichten
23
Goede dag,

Ik heb een word document gemaakt in 126 pagina's, dit moet gedeeld worden aan andere personen maar ik wil dat ze niet de mogelijkheid hebben om de auteur(dus ik) te kunnen veranderen.

Is dit mogelijk? Zo Ja, hoe ?

Bedankt
 
Hoi,

Dat wordt 'moeilijk' als je het als Word-document wilt delen.
Je kan het wel beveiligen tegen wijzigen, waarbij het document als 'alleen lezen' word geopend, maar dan is het alsnog onder een andere naam opnieuw op te slaan.
Ook zou je het als PDF op kunnen slaan (werk je niet met Word 2007, kijk dan hier op helpmij onder 'handige software') maar dan is alsnog de tekst te selecteren, kopiëren en plakken.
Kortom: het is moeilijk om het 'misbruik' van je tekstdocumenten i.v.m. auteursrechten tegen te gaan.

Voorbeeld :confused:
Ik heb - hier 'in de buurt' - een cursustraject in het gebruik van Outlook gegeven en daar een zeer handzame reader (met copyright) voor gemaakt. Het betreft een grote zorginstelling met meerdere lokaties. Toen ik na een jaar nog eens 'rondwandelde' in één van de huizen, bleek mijn inmiddels veelvuldig gekopieerde reader op meerdere afdelingen ter gebruik 'klaar' te liggen .....
 
Laatst bewerkt:
Ik gebruik al een tijdje Google Docs, hiervoor moet je een gmail account hebben.
Dan zet je je 126 pagina's in google Docs, en dan kan je het met andere mensen (met ook zo'n account) delen.
Je kan zeggen of ze de mogelijkheid kunnen krijgen om het te veranderen of alleen om te bekijken.

Zeg maar als je het iets vind. Dan kan ik verdere uitleg geven :thumb:
 
Hmmm dat laatste lijkt me wel iets...

heheh


Bedankt voor de reacties !
 
Nee, dank je...

Ik heb voldoende informatie nu..

Bedankt !
 
@umiyz N.a.v. je misbruikmelding, we sluiten geen topics als deze opgelost is. Je kan rechtsonder op deze pagina op opgelost klikken.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan