word document in een form

• Onderwerp starter Onderwerp starter lilx
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

lilx

Gebruiker
Lid geworden
21 aug 2007
hallo,

ik momenteel een database dat perfect werkt. maar nu wil ik ook een apart form maken die moet gaan dienen als een changelog. tot heden heb de changelog in word gemaakt en gewijzigd.

dus het makkelijkste leek mij om het word document te slepen in het form wat ook werkte kan het aanpassen en de hele mikmak. maar er is 1 ding wat mist waar hopelijk hier iemand me mee kan helpen is. deze activex control heeft geen vertical scroll bars. dus als mij document laten we zeggen 10 paginas lang is kan je al voorstellen hoe groot mij form dan moet zijn.

dus mijn vraag is. is er een manier om aan het word activex componet een scrollbar toe te voegen. of is er een andere makkelijker manier?

alvast bedankt,
lilx

Ik weet niet of je het al geprobeerd hebt, maar ik heb de volgende test gedaan die er voor zorgt dat je in ieder geval kunt scrollen:

1. Een Word document naar het formulier gesleept
2. Formaat modus van OLE object: Kader vullen (tabblad Opmaak)
3. Ingeschakeld: Ja (tabblad Gegevens)
4. Vergrendeld: Nee (tabblad Gegevens)

Optie 2 stond bij mij op uitsnede; ik kan echter niet horizontaal scrollen, dus daarom Kader vullen.
Optie 3 stond op Nee, en optie 4 op Ja. Deze combinatie zorgt ervoor, dat je niks kan met de tekst. Door de waarden om te keren, kun je dubbelklikken op de tekst, en met <PgUp> en <PgDown> door de tekst, en ook met de muis scrollen.
Je krijgt in deze situatie ook geen scrollbars, maar kunt dus meer als nu.

Michel

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan