Opgelost Word document met 4 kolommen en cellen voor illustraties en tekst

• Onderwerp starter Onderwerp starter GByte
  • Startdatum Startdatum
Dit topic is als opgelost gemarkeerd
Status
Niet open voor verdere reacties.

GByte

Gebruiker
Lid geworden
20 jun 2019
Ik zou graag een naakt Word document hebben met daarin 4 kolommen, waarbinnen cellen die zich qua hoogte aanpassen aan de inhoud.
Op een één laag (rij met cellen) zouden steeds in de eerste kolom een illustratie komen, in de tweede een begeleidende tekst, dan weer een illustratie gevolgd door weer een vak tekst. Eventueel kan de cel hoogte ook gewoon vastgelegd worden.
Het voorbeeld bestand hieronder werd gemaakt met Excel maar werkt niet echt soepel.
Zie voorbeeld

Bijlagen

• Goed-Fout document.jpg
    Goed-Fout document.jpg
    256,2 KB · Weergaven: 8
Selecteer de betreffende cellen in je Excel werkblad en kopieer ze naar een Word document (liggend?).
Verder zou ik "een zekere bestedigheid aan UV" wijzigen in "een zekere bestendigheid tegen UV".

Wat is het probleem om dat te maken?

Dat kun je (uiteraard) prima zonder Excel doen; gewoon een tabel maken in Word met 2 rijen en 4 kolommen. Voeg in de eerste rij de twee cellen samen, en de andere twee ook. Omdat het een kop is (vermoed ik) zet je de rij opknap Herhalend, zodat alle nieuwe pagina’s ook de kopregel krijgen.
Zet de kolombreedte vast, en plak dan wel schrijf je teksten waar je ze hebben wilt vanaf rij 2. De rijhoogte wordt in Word automatisch aangepast. Ook als je plaatjes in een cel plakt.
Gewoon beginnen dus :).

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan