Word document openen en direct naar laatste positie.

Status
Niet open voor verdere reacties.

dilama32

Gebruiker
Lid geworden
11 okt 2005
Als ik een Word document bewaar en weer open staat de cursor weer aan het begin van het document. Is er een instelling of sneltoets in Word 2003 die er voor zorgt dat je document altijd wordt geopend met de cursor op de laatste positie? Zou mij behoorlijk wat tijd & zoekwerk binnen het document besparen…

Shift-F5 is niet wat ik zoek, wel erg handig overigens. Met Shift-F5 kun je in een document terugspringen naar de plek waar je voor het laatst een bewerking hebt uitgevoerd.

Alvast bedankt voor het meedenken,

als je ctrl-end drukt, ga je ineens naar de laatste positie.

steven

en als je dat als macro met de naam AutoOpen opslaat in Normal.dot springt ieder door je zelf gemaakt document automatisch naar het eind.

Dank voor jullie reacties. Dit is niet wat ik bedoel, dit wel: je werkt aan een vij pag document en bewerkt 'iets' op de derde pagina, tweede alinea, etc. Je slaat het documentje op en opent het later weer: ik wil verder waar ik gebleven was... dus niet aan het begin en niet aan het einde... iemand suggesties?

uhm, dan heb je het antwoord toch al zelf gegeven in je eerste post???? :confused:

Jou post:

Shift-F5 is niet wat ik zoek, wel erg handig overigens. Met Shift-F5 kun je in een document terugspringen naar de plek waar je voor het laatst een bewerking hebt uitgevoerd.

waar was ik ook alweer?

Een idee of zoiets bestaat in Word.
Maar als tussenoplossing zou ik een symbool ( of bijvoorbeeld de tekst: tot hier) invoegen op de plek waar ik als laatste gebleven was. Als je dan je document weer opent kun je met 'zoeken' (of ctrl F zoeken naar de tekst: tot hier) en dan ben je weer op de plaats waar je gebleven bent.

Misschien kun je hier iets mee.

Succes en groeten, marianne

Plaats deze code in een macro:

Selection.Find.ClearFormatting
With Selection.Find
.Text = "²"
.Replacement.Text = ""
.Forward = True
.Wrap = wdFindContinue
.Format = False
.MatchCase = False
.MatchWholeWord = False
.MatchWildcards = False
.MatchSoundsLike = False
.MatchAllWordForms = False
End With

Als je deze macro dan in een knop plaats hoef je maar op deze knop te klikken om naar de positie te gaan waar je ² hebt getypt. Je kan het ook automatisch laten uitvoeren als je een document opent.

Dag Dilama,

Het is heel simpel.

Je hebt twee subroutines nodig

Public Sub AutoOpen
Selection.Start = Activedocument.Variables("Begin")
End Sub

Public Sub AutoClose
Activedocument.Variables("Begin") = Selection.Start
End Sub

Maak een module in je document en zet deze subs daarin. De eerste keer dat je het document gaat het fout omdat de variabele nog moet worden aangemaakt. Overigens kun ja dat ook doen op het moment dat je de subs toevoegd.

Gegroet,

Axel.

Dank allemaal voor het reageren en in het bijzonder Axel Hagg en Road Dogz voor de scripts, helemaal top zo!

Groet,
Dilama

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan