Word document toevoegen in Dreamweaver

Status
Niet open voor verdere reacties.

Bruce The Boss

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
14 aug 2002
Ik heb een document gemaakt in Word 2000 en dit opgeslagen als een *.htm document.

In dit document is ook een foto toegevoegd.

Als ik dit document in dreamweaver invoeg
(File\import\word Html) dan is de layout niet zoals ik dit in Word had gemaakt.

Alle " en ' tekens worden niet weergegeven maar vervangen door een blokje en de foto staat ook op een andere plaats.

Hoe krijg ik dit goed want het is ook niet mogelijk om dit in het ingevoegde document (in Dreamweaver) te veranderen.

Jacco

Is het niet veel makkelijk gewoon dat helemaal te maken in Dreamweaver dan?

Op de één of andere manier lukt me dat ook niet.

Moet je dan gewoon een nieuw document aanmaken en beginnen met typen of moet je dat ook weer via INSERT doen ?

Als ik gewoon begin te typen dan is de regelafstand b.v. erg groot en ik kan ook niet met de spatiebalk werken b.v.

Ik zal wel iets fout doen.

Jacco

Ik weet niet wat je precies wilt maken, maar een enkele regel in Dreamweaver is SHIFT+ENTER.

Het is een heel verhaal en niet één regel. Volgens het boek wat ik heb moest dit op de manier zoals hieronder beschreven maar het lukt niet.

Jacco

Als ik Shift+enter doe dan kan ik wel een regel tekst ingeven maar als ik dan enter doe dan gaat hij wel 1 centimeter naar beneden.

Ook is het niet mogelijk om de tekst b.v. wat meer naar rechts te laten beginnen.

Jacco

Hoi Jacco!

Gewoon via insert je document toevoegen.
Wat je ook kan doen is eerst een layer plaatsen.
En daarin je document. Let er op dat bij de layer de properties Div en visible is ingeschakeld.
Eventuele tekst of foto's zonder layer kan je met de sneltoets Shift+ctrl+spatie verplaatsen. Dus zonder die 1 cm die je dan krijgt. Misschien dat dit helpt.

Jeroen

Nee, het wil niet lukken.

kan iemand mij eens stap voor stap uitleggen hoe je tekst in Dreamweaver zet want dat moet toch heeeeeel simpel zijn volgens mij.

Jacco

Het is gelukt. Ik had
TEXT\PARAGRAPH FORMAT\PREFORMATTED TEXT niet aanstaan.

Bedankt.

Jacco

Gelukkig maar!
Het zijn idd de kleine dingetjes die je over het hoofd ziet. Zo liep ik steeds te pielen met de layers en daar weer een layer overheen, om het zichtbaar te maken op het world wide web.

Wat me wel opvalt is dat je niet precies terugziet wat je maakt.

Het kan zijn dat je b.v. een ingevoegde image (in een layer) een stukje moet verschuiven, zelfs over de tekst heen.

En als je dan kijkt d.m.v. preview in explore dan ziet het er wel goed uit.

Heb jij dat ook ?

Jacco

Het klopt dat je pagina's die je in Dreamweaver maakt soms iets anders online uitzien. Ik had dat met scrollbalken. Geen balken in DW, wel in IE. Toen ik m'n table width van 100% in 95% veranderde was het weg.
Ik heb er niet echt last van. Als je 1x keer een goede template maakt ben je overal van af.

Shift + enter = Een BR invoegen
Enter = paragraaf, <p> invoegen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan