Word documenten en afbeeldingen herstellen

Status
Niet open voor verdere reacties.

danrik

Gebruiker
Lid geworden
12 jan 2010
Na een ongeluk met de hardeschijf was ik alle data kwijt.

Met een recovery programma heb ik het grootste deel van de bestanden terug kunnen krijgen. Het probleem nu is dat een aantal van de herstelde documenten en foto's niet leesbaar zijn. Bij het openen van een foto krijg je een melding dat de foto niet ondersteund wordt. Bij een word document zie ik alleen maar tekens.

Weet iemand een oplossing hiervoor?

Hallo Danrik. Dat is altijd een moeilijk item gebleken en nog steeds. Sommige bestanden zijn onmogelijk te herstellen en of te lezen. Dat geldt ook voor foto's in elk bestandsformaat.

Het devies is dan ook maak iedere week of 2 weken een back up van je documenten en/of foto's, plaats ze op een externe.

Dit las ik laatst. Klikje.

Ah inderdaad lastig, omdat de codetaal van een *.doc net als html geschreven is, en wanneer bepaalde waarden verdwenen zijn met de codes van letterypes, taal enzo, dan kan het zijn dat de rest ook niet meer te lezen is.
Omdat dat deel al overgeschreven was misschien. alsof er bijvoorbeeld nog 3 kwart van het bestand over is.
Bij een foto zou je dan misschien nog een deel van de foto kunnen zien, bij een document zie je dan ook een deel, alleen niet leesbaar. Dat is het verschil in tekst code en afbeeldings code, een kwart van de foto wit en de rest nog goed zichtbaar.

Laatst bewerkt:
Open je het misschien met kladblok? Open het is met het juiste programma. Met picasa kan je zeker alle foto's openen.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan