• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Word en Excel adressenbestand koppelen

Status
Niet open voor verdere reacties.

lazell

Gebruiker
Lid geworden
8 feb 2011
Hallo,

Ik heb een probleem met het koppelen van het adressenbestand in Excel naar Word. In de brief heb ik enkele opsommingstekens staan. Maar dit loopt in brief 2 door. Dus:
Brief 1: - 1. blablabla - 2. blablabla - 3. blablabla
Brief 2: - 4. blablabla - 5. blablabla - 6. blablabla

Maar ik wil niet dat het doorloopt. Bij elke brief moet de nummering opnieuw beginnen. Dus:
Brief 1: - 1. blablabla - 2. blablabla - 3. blablabla
Brief 2: - 1. blablabla - 2. blablabla - 3. blablabla

Hoe voorkom ik dat de nummering doorloopt? Het is helaas geen optie om bij elke brief de nummering aan te passen, of de nummers te vervangen door streepjes/bolletjes.

Bedankt!

Met vriendelijke groet,

Ik denk dat twee voorbeeldbestanden meer zeggen dan je bla-voorbeelden.

Het is niet toegestaan, en ook helemaal niet handig, om een vraag in twee forums te stellen. Je hebt hem ook in het Word forum gesteld. Waar moet ik nu weer antwoorden?????

Andere topic in Word sectie is gesloten, dus hier verder gaan a.u.b.

Thanks Cobbe,

Ik heb dus een kant en klare brief in Word. Deze brief wil ik naar meerdere ontvangers sturen met behulp van "Afdruk samenvoegen". Met deze optie kun je dus tegelijk een brief klaar maken voor bijvoorbeeld 100 afzenders, zonder afzonderlijk de gegevens in te hoeven vullen. Tot zover geen probleem.

Echter, als ik op "samenvoegen naar nieuw document'' klik, gaat het fout. In mijn 2e brief zie je dan dat de opsommingstekens doorlopen. Dus niet weer op 1 beginnen. Is er een automatische optie om dit niet meer plaats te laten vinden?

Mvg Lazell

Voorbeelddocument: http://www.mijnbestand.nl/Bestand-KEGIFWK6OJSS.docx

Jammer dat je niet een document met velden hebt gemaakt, zodat we konden zien wat vast en wat variabel is. Misschien geeft de bijlage opheldering.

Bijlagen

• Vastleggen in volledig scherm 22-9-2011 151223.jpg
    Vastleggen in volledig scherm 22-9-2011 151223.jpg
    78,5 KB · Weergaven: 50
Je voorbeeldje is (in Word 2003 althans) geen samenvoegdocument. Ik vermoed dat dit een resultaat is. Kun je het samenvoegdocument zelf nog posten? Liefst met een Excel bestand met wat dummy adressen, zodat we niet zelf een adressenbestand hoeven te maken.

Ik heb gedaan wat ik in #7 suggereerde en maar even wat velden toegevoegd, want dat was niet gebeurd. Waarschijnlijk moet je de koppeling even aanpassen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan