Word en kaders met plaatjes

Status
Niet open voor verdere reacties.

Fraha

Gebruiker
Lid geworden
21 jan 2004
Even een probleem waar ik niet uitkom.

Ik heb in WORD een pagina vol tekst. de hele tekst wordt omgeven door een kaderrand

als ik nu een plaatje invoeg en die rechts uitlijn is een deel van het kader weg! hoe krijg ik dat kader volledig terug?

Groeten

Frans

Kijk eens bij 'afdrukvoorbeeld' en kijk of het daar ook zo is.

Jawel, daar is het ook zo, zelfs as ik het plaatje naar links verplaats of het plaatje naar achteren wil plaatsen is de streep nog steeds onderbroken.

Ook het plaatsen van het kader achteraf geeft geen oplossing.

Frans

Geplaatst door Fraha
Even een probleem waar ik niet uitkom.

Ik heb in WORD een pagina vol tekst. de hele tekst wordt omgeven door een kaderrand

als ik nu een plaatje invoeg en die rechts uitlijn is een deel van het kader weg! hoe krijg ik dat kader volledig terug?

Groeten

Frans

Is het plaatje aan de rechterzijde niet te groot. Wat gebeurt er als je het plaatje links uitlijnt?

Geplaatst door JaapJvanVeen

Is het plaatje aan de rechterzijde niet te groot. Wat gebeurt er als je het plaatje links uitlijnt?

goeie vraag! Plaatje 50% kleiner gemaakt, nu 2,5 bij 2,5 cm ongeveer.
Ook naar links uitgelijnd, nu is het kader aan de linkerkant onderbroken!
Eerst kader plaatsen of erna maakt geen verschil.

Plaatje "naar achter" bewegen werkt niet. (functie)

Wie weet de oplossing?

Frans

Ik heb nog problemen gehad met die 'kaders en uitlijnen' in word. Er zitten daar enkele bugs in denk ik :mad: Heb je al eens gekeken bij eigenschappen-->indeling van het plaatje? Pas daar eens wat aan

Groetjes

Getest volgens je vraagstelling.

Word openen
invoegen tabel met één cel
vullen met veel tekst
eigenschappen tabel: kaderrand (randen en arceringen: kader kiezen)
invoegen plaatje uit bestand
plaatje op eigen regel zetten en uitlijnen rechts kiezen

Kaders blijven gewoon in zicht.

:cool:

De hele tekst is omkaderd, of had je dat wel begrepen? Efin, ik zal het eens proberen, nu helaas geen tijd

De hele tekst in een tabel zetten is geen optie, dan komen er weer hele andere problemen kijken.
Het zal wel een bug zijn...

Bedankt voor het meedenken

Frans

Is het de bedoeling dat het plaatje het kader overlapt dan? ik neem aan van niet want dan zouden je kantlijnen kleiner zijn dan het kader en dan loopt je tekst ook het kader uit. Lijkt me niet de bedoeling. Dus dat betekent dat je een soort van witruimte overhoudt tussen het kader en je plaatje maar waar toch het kader verdwijnt? Is dat met elk plaatje zo? Ook met iets wat je maakt met WordArt bijvoorbeeld.
Wat je sowieso zou kunnen checken bij opmaak -> randen en arcering -> paginarand -> opties of altijd op voorgrond weergeven aangevinkt staat.
Niet dat het helpt met dit probleem maar wat misschien handig is: verander bij extra -> opties -> bewerken -> figuren invoegen/plakken als in iets anders dan in tekstregel. Dit geeft je meer mogelijkheden om plaatjes te bewerken.

Hai Frans, :D

Ik zit maar te proberen maar krijg het fenomeen door jou beschreven niet voor elkaar.

Mocht het nog spelen..zou je dan eens een voorbeeldje kunnen plaatsen.

Kan mij niet voorstellen dat er geen oplossing voor is.

See Yah! :thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan