Word excel mergefield koppelen aan vba(word)

Status
Niet open voor verdere reacties.

wouter55

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
25 feb 2014
Berichten
3
Beste mensen,

Ik ben al even met een project maar ik loop een beetje vast.
Wat is mijn bedoeling?
Door mergefields(kruisverwijzingen) in Word vanuit excel URL's halen (pdf verwijzing)
Dit gaat allemaal goed -maar nu zou ik voor elke brief ook willen dat deze url(pdfbestand) mee wordt afgedrukt.
Om dit te realiseren zal ik dit in vba moeten programmeren dacht ik zo.
Heeft iemand hier ervaring in om mergefield(dat een url/path inhoud) op te nemen in vba en dan uit te printen of weet iemand een betere methode?

Ik zou u zeer dankbaar zijn mocht u mij een stap in de goede richting zetten zodat ik verder kan.

Alvast bedankt
 
Laatst bewerkt:
Wat wil je dat wordt afgedrukt : het url adres of de inhoud van het pdf bestand ?

Toon eens een voorbeeld van het Excel bestand en het Wordbestand.
Wat is de zin van het Excelbestand ?
 
Laatst bewerkt:
En nu nog het antwoord op wat ik in #2 vroeg.
 
oei, het excel bestand is een soort lijst waaruit je regels kunt kopieren.
Zo is het om bijvoorbeeld een andere excel bestanden te maken en de link te kopieren van het product om dit af te drukken voor een andere voorstelling.
Hierdoor moet je niet telkens gaan zoeken in je bestandmappen om opnieuw af te drukken.
Dit kan mij een hoop werk besparen door niet elke bestand te zoeken en opnieuw af te drukken.

Als je weet hoe ik dit in excel automatisch afdruk zou dit ook al genoeg kunnen zijn.
Dan is het alleen moeilijk om aangepaste productfiches apart af te drukken :)

grtz
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan