[Word] FileCopy probleem

Status
Niet open voor verdere reacties.

Jarcol

Gebruiker
Lid geworden
23 aug 2007
Berichten
18
Hallo,

Weer een probleem van mij!

Nu met filecopy:
Ik heb documenten met versienummers in het bestandsnaam. De bedoeling is dat als het document opgeslagen is (en het versienummer dus verhoogd) dat het document met het vorige versienummer verplaatst wordt in de map backup.

Hier de code die ik heb; TopVolgno is het huidige versienummer en NieuwVolgno is het nieuwe versienummer
Code:
NieuwVolgno = Format(TopVolgNo + 1, "000")
fname = bnaam & "`" & NieuwVolgno & ".doc"
ActiveDocument.SaveAs (ActiveDocument.Path & "\" & fname)

Dim wdobj As Object
Set wdobj = CreateObject("Scripting.FileSystemObject")
wdobj.FileCopy ActiveDocument.Path & "\" & bnaam & "`" & Format(TopVolgNo, "000") & ".doc", ActiveDocument.Path & "\backup\" & bnaam & "`" & Format(TopVolgNo, "000") & ".doc"
Set wdobj = Nothing

Ik krijg nu een permission denied, terwijl het document met NieuwVolgno het actieve document is (lijk mij)

Zouden jullie hier eens een licht op willen schijnen? Alvast bedankt!

[toelichting]
Even voor de duidelijkheid nog een toelichting...

Ik heb een bestand 'bestand`001.doc'. Zodra ik deze open om te bewerken wordt dit document opgeslagen als 'bestand`002.doc' en moet 'bestand`001.doc` verplaatst worden naar de map backup... Dit doe ik met filecopy, maar krijg dan de mededeling: permission denied.

Hoe kan ik dit nu het beste aanpakken?
[/toelichting]
 
Laatst bewerkt:
Het bestand wordt nu gekopieerd, maar nu moet de oude nog verwijderd worden. Het schijnt dat het bestand dan 'gelocked' is.. weet iemand een manier om dit te unlocken?
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan