Ik heb een wordformulier dat door meerdere partijen ingevuld wordt in word. Die formulieren krijg ik vervolgens weer terug. Nu wil ik de gegevens uit de formulieren halen en in een access database zetten of eventueel naar een excell sheet exporteren.
In de word-toelichting kan ik wel vinden dat dit soort formulieren handig is om de data direct te exporteren naar deze twee programma's. Maar geen enkele uitleg over hoe?
Voordat ik weer eindeloos ga zitten puzzelen, kan iemand mij vertellen wat voor automatisering hier eventueel al voor bestaat (anders wordt het denk ik flink klooien met access vba, of dan toch ondanks het grote aantal (lange) enquetes handmatig overnemen.
In de word-toelichting kan ik wel vinden dat dit soort formulieren handig is om de data direct te exporteren naar deze twee programma's. Maar geen enkele uitleg over hoe?
Voordat ik weer eindeloos ga zitten puzzelen, kan iemand mij vertellen wat voor automatisering hier eventueel al voor bestaat (anders wordt het denk ik flink klooien met access vba, of dan toch ondanks het grote aantal (lange) enquetes handmatig overnemen.