Word gek van mijn WiFi verbinding:S

Status
Niet open voor verdere reacties.

tieske123

Gebruiker
Lid geworden
7 aug 2006
Hoe kan hettoch heb altijd goed kunnen werken op mijn laptop en wifi verbinding.
Maar nu springt iedere keer icoontje in beeld Geen verbinding met internet.
en na 10 sec staat er weer verbinding met internet

Websites opvragen is natuurlijk onmogelijk bijna en wat mij ook opvalt is dat mijn internet op www.speedtest.nl niet hoger komt dan 20 mb/s
normaal zat ik op de 300 mb/s
Maar goed heb een belkin router en ziggo abonnement.
Het uitzetten van beide apparaten heb ik ook al eens gedaan maar leverd niet echt direct een oplossing.

Wat kan dit nu weer zijn :S

Hoi,

Heb je al geprobeerd om op de router een andere kanaal te kiezen voor het draadloos netwerk. Het kan zijn dat er in de buurt een andere draadloos netwerk is gekomen op hetzelfde kanaal.

ow kan dat ook nog.. zou niet weten hoe.
Weet wel dat ik een ip adres voor de router heb kan ik in de router kijken.

Hoe heet zoiets precies heb een Belkin router.
Er zijn idd veel draadloze verbindingen hier waar ik woon zeker een stuk of 15 wat ie vindt maar allemaal beveiligd.
Krijg die van mij niet beveiligd als ik dat doe dan maakt de laptop geen verbindingen meer en vraagt ook niet om een wachtwoord.
Of het lijkt erop dat de router niet meer het ziggo signaal pakt dan

Hoi,

Dan kan het inderdaad zo zijn dat de andere netwerken in de weg zitten.
Het beste wat je nu kunt proberen is het aanpassen van het kanaal en ik raad je aan om je netwerk toch te beveiligen.

Je geeft aan dat je het routeradres hebt. Als je daar naar toe gaat zou je in het configuratiescherm moeten komen. Daar zou je bij de wireless instellingen kunnen kijken voor het aanpassen van het kanaal.

Als je mij het typenummer van jouw router kunt geven kan ik even kijken hoe je het precies moet instellen.

Het type of model is:

Belkin Wireles PRE-N Router

ow dacht het ip adres te weten haha toch vergeten dus.. lekker dom

Hoi,

Volgens de handleiding is het routeradres: 192.168.2.1.

Als je dit adres in je browser opent kom je op de configuratiescherm van de router. Dan klik je links in het menu op channel and ssid onder het kopje wireless.
Dan selecteer je bij channel een getal, standaard staat dit getal meestal op 11 dus als je nu 4 of 5 selecteert dan zou het weer beter moeten gaan.

Als je dit veranderd hebt en het blijkt weer goed te werken dan kan de beveiliging van het netwerk uitgeprobeerd worden.

ahhhh dank je wel !!!!

Het werkt nu weer super !!!!

Hartelijk dank ervoor !!!!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan