Word-Htm bestand importeren in Dreamweaver?

Status
Niet open voor verdere reacties.

bouwie

Gebruiker
Lid geworden
27 jan 2013
Hallo allemaal,

Het zal wel te simpel voor woorden zijn maar mij lukt het dus niet :(((

Ik heb een pagina gemaakt in Word. Gesaved als .htm. Nu zou ik deze moeten kunnen importeren in Dreamweaver, en dat lijkt ook te lukken. Ik doe ctrl-O, navigeer naar de pagina en deze word ingevoegd. Bij de preview gaat het goed, maar wanneer ik upload naar internet wordt niets weergegven :(

Hoe kan dit??

Ik zou zeggen, doe het niet. Word produceert ont. zet. tend. slechte HTML. Waarom zou je überhaupt HTML in Word produceren als je Dreamweaver hebt?

Nou ik had het in Flash gemaakt, dat ging prima icm Dreamweaver maar die die is wat omslachtig bij het ontwerpen met al die layers enzo en opent traag in explorerer, niet zo klantvriendelijk. Wordt bovendien niet gevonden door de zoekmachine, vandaar dat ik dacht.... misschien moet ik gewoon Word gebruiken. Slecht plan begrijp ik nu van jou.

In dreamweaver kun je niet echt ontwerpen toch? Je hebt altijd een ander programma erbij nodig dacht ik..

In dreamweaver kun je niet echt ontwerpen toch? Je hebt altijd een ander programma erbij nodig dacht ik..
Lang niet altijd. In principe kun je zelf met notepad een volledige site in elkaar zetten. Maar, afhankelijk van hoe je wilt dat de site er uit komt te zien kun je ook een grafisch programma, zoals Photoshop of GIMP, nodig hebben. Zeker in moderne browsers is er tegenwoordig erg veel mogelijk met alleen maar CSS, waardoor je voor ronde hoeken, schaduweffecten, etc, geen grafisch programma meer nodig hebt, maar alleen een paar regels CSS.

Flash verlaten is trouwens inderdaad een goed idee :)

In Flash kun je anders wel hele mooie dingen maken..maar het heeft ook nadelen inderdaad. Het is waarschijnlijk vloeken in de kerk als ik hier zeg dat ik geen html spreek, haha. En ook van CSS heb ik geen kaas gegeten. Heb het zelfs moeten opzoeken. Je gaat me toch niet vertellen dat je een site ontwerpt door regels (html of CSS) te typen?? Dat moet toch makkelijker kunnen..

Je gaat me toch niet vertellen dat je een site ontwerpt door regels (html of CSS) te typen?? Dat moet toch makkelijker kunnen..
Je had niet treffender en duidelijker kunnen verwoorden
dat je niet alleen geen verstand hebt van websites maken
maar dat je ook geen idee hebt van wat een website inhoud, wat de functie van een site moet zijn en hoe je de functionaliteiten van een site in elkaar steekt.

Het is net wat je makkelijk vindt. Persoonlijk vind ik het een stuk makkelijker om de code te schrijven dan de interface van Dreamweaver te doorgronden. Bovendien, die code is altijd hetzelfde, waardoor ik niet aan een bepaald programma gebonden ben. Maar nee, je hoeft een site niet te bouwen door elke regel zelf te schrijven (Dreamweaver is er juist op gericht dat te vermijden, het is een WYSIWYG editor.) Aan de andere kant maak je het jezelf wel moeilijk als je geen HTML/CSS kent, zonder die kennis kun je moeilijk problemen bij het bouwen van de site oplossen.

Dat ik het altijd anders deed impliceert toch niet dat ik geen idee heb van wat een website inhoud, wat de functie van een site moet zijn en hoe je de functionaliteiten van een site in elkaar steekt. Nou ja, die laatste wel misschien.. ;)

Ben gewoon niet zo technisch maar kan wel vormgeven. Zoek daarin een manier om toch te kunnen doen wat ik leuk vindt. Dat ik daarbij blijkbaar begin bij Z in plaats van A dat overkomt me wel vaker.. :o Voor probleemoplossing heb je tegenwoordig geweldige forums.. ;-)

Ik dacht eerst dat je grappig wilde zijn, maar uiteindelijk leek het me toch wel echt zo bedoeld.
Maar die uitspraak sloeg echt helemaal nergens op.
En het is niet erg dat je eerst het uiterlijk van de site bepaalt en daar een grafisch programma voor gebruikt,
maar de codering van de site doe je uiteindelijk inderdaad het best door html en css met de hand te schrijven.

Je kunt natuurlijk een bestaande pagina-template gebruiken,
maar als dat een echte goede is, dan is die ook op die manier ontwikkeld.

Nee helemaal niet grappig bedoeld zelfs. Ben de weg een beetje kwijt, dat is duidelijk maar heb het sterk gevoel dat jij mij er weer op gaat helpen :-) Ik ben je nu al dankbaar terwijl ik nog geen steek verder ben.

Goed. Ik wil dus inderdaad een site maken zonder coderen. Hoewel jij het, waarschijnlijk terecht, amateuristisch vind ís het dus wel mogelijk. Top! Laat mij het maar ondervinden, leer ik me daarna wel die html/css/etc ;-) Ik maakte dus alles in flash, importeerde de swf in dreamweaver en tada! een site. Nu blijkt dat dit dus niet gebruiksvriendelijk is en ook nog eens traag, zoek ik een alternatief. MS Word hebben we geschrapt.

Ik zie in dreamweaver (ontwerp view aan natuurlijk ;-) niet de mogelijkheid iets moois te 'maken'. Buttons bijv. Wanneer ik de losse onderdelen (buttons, background e.d.) maak in Flash en deze importeer (als .jpg of wat dan ook) en zo een site opbouw in dreamweaver, zal deze dan vrij zijn van de nadelen (traag, gebruiksonvriendelijk en onvindbaar in google) van een volledige flash site?

PS. Mijn omgekeerde benadering wellicht man/vrouw ding haha. Vrouwen komen van Venus....

Hoi bouwie,
... en zo een site opbouw in dreamweaver, zal deze dan vrij zijn van de nadelen (traag, gebruiksonvriendelijk en onvindbaar in google) van een volledige flash site?
In principe zou het antwoord 3 keer ja kunnen zijn. In de praktijk echter kan ook een DW-site traag, gebruiksonvriendelijk en slecht vindbaar zijn. Dat hangt er van af, hoe goed die met Dreamweaver gebakken site is.

• Traag? Dat kan ook in DW, bv.: door loeigrote afbeeldingen te gebruiken die door de browser verkleind worden, of door invoegen van allerlei snufjes (die extra scripts, images, enz. nodig hebben), of door tabellen voor de opmaak te gebruiken, door fouten in de codering, enz.

• Gebruiksonvriendelijk? Dat kan ook in DW, bv.: door verkeerd kleurgebruik (contrast tekst/background), of door vergeten de :focus eigenschap toe te voegen aan een :hover (waardoor muisloze surfers - die met de Tab-toets werken - geen hover-veranderingen kunnen zien), door absolute posities te gebruiken op zó'n manier dat de site alleen bij 1 resolutie goed te bekijken is, enz.

• Slecht vindbaar? Dat kan ook in DW, bv.: door een frame-website te maken, door geen goede structurering van de kop-hiërarchie te maken, of door de verwachte zoekwoorden / trefwoorden niet te gebruiken (of op de verkeerde plaatsen), enz.
Het lastige is, dat je ook voor een goed gebruik van Dreamweaver (of een willekeurige andere WYSIWYG-editor) toch redelijk wat basiskennis van html- en css moet hebben om de editor behoorlijk te kunnen aansturen - en ook: corrigeren, want dat is soms ook nodig...

• Als Dreamweaver in een of ander pop-up dialoogje vraagt hoe je het gehad wilt hebben, en je staat met je mond vol tanden omdat je de begrippen die ze hanteren niet kent, schiet het ook niet echt lekker op. ;)

• Websites bouwen is een vak waarvoor vakkennis nodig is. Iedereen die beweert dat je een goede website kunt bouwen "zonder enige kennis van html of css", die (1) weet zelf niet waar ie het over heeft, (2) probeert kopers voor z'n product te lokken met beloftes die niet 100% waar gemaakt kunnen worden, of (3) heeft het niet over webeditors, maar over kant en klare CMS-pakketten (en ook dan is kennis van hml en css meegenomen).
Kortom: even rap-rap met Dreamweaver een site in elkaar jassen zal er niet bij zijn; met experimenteren en studeren valt veel te leren. :)

Met vriendelijke groet,
CSShunter

Dank voor je reactie. Helder verhaal. Experimenteren en studeren al een eind mee gekomen, maar gekozen programma beetje misstap (Flash). Van voor af aan beginnen dus weer ten aanzien van Dreamweaver, met een bezoekje aan de bieb ;-)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan